Thursday, July 26, 2007

Malaysia och Indonesien

En dag i Jakarta och en dag i KL för att träffa klienter, är spikat i mitt närmaste program. En ganska onödig resa eftersom vi lika gärna hade kunnat köra en trekant (sorry, -telefonkonferens), men vill klienterna att jag kommer över, så gör jag det. Kanske lika bra det, för jag har så svårt att förstå deras telefon-engelska ändå.
Jag gillar Malaysia, det är en fin del av Asien, men Indonesien är lite för islamskt för min smak. Gemensamt för bägge länder är dock koranen på hotellrummet.

Frågade Mrs.Shadow om hon ville följa med. Jag lockade med att ta några lediga dagar på ort, men hon tycker att det är för varmt i de delarna av världen. Hon har rätt. Dessutom så vill vi helst till havet och inte till andra avgasfyllda städer.
"We can make a detour to Bali", föreslog jag och då blev hon genast intresserad.
Så nu ser det ut som vi åker iväg i några dagar i mitten av augusti.
Både frun och jag surfar och Bali är känt just för surfing.
Alla mina brädor är faktiskt inköpta på Bali. Frun valde dock att köpa sin för dubbla marknadsvärdet i en souvenirshop på Waikiki. -"Men den är snygg!"

Frun och jag brukar alltid försöka kombinera affärsresor och nöje. Det spar både på krafter och pengar att kunna åka direkt från den del av världen man befinner sig i, till närmsta och lämpligaste semesterort.
Dessutom är det alltid lika kul i passkontrollen.
-"What's the purpose of your visit?"
-"Strictly business", svarar frun och jag i kör, med var sin surfingbräda på ryggen.

2 comments:

Nini said...

Låter som en härlig plan. Ett par dagars plaskande i vågorna kan bara vara nyttigt :)

Anette said...

Det låter som ja.........helt underbart!!! Vill oxå kunna surfa, , ska försöka lära mig..har ju fin strand här i Barcelona! Härlig blogg du har...