Saturday, July 14, 2007

Pennvässare

Jag håller fortet idag igen.
Veteran-kontors-tanten är inte här idag.
Fick fråga en ung tjej, på runt 21 och ett halvt år, var pennvässare fanns någonstans. Hon visste inte ens vad en pennvässare var för någonting!
Dagens upptäckt är att det inte finns en endaste pennvässare på hela kontoret!
Däremot så finns det bläckpennor, vars bläck man kan sudda ut med ett vanligt radergummi.
Satt och slödiskuterade med den unga tjejen om prylar som fanns under stenåldern. Telefon med snurrskiva till exempel.
Hon hade sett en sådan på bild intygade hon. "En sådan där telefon som man trycker i hålen, när man ska slå ett nummer".
Efter att ha pratat med henne gick jag in på toaletten för att kolla om jag hade blivit gråhårig.

5 comments:

Lo said...

det är lite läskigt när man inser att vissa i ens omgivning som man umgås med inte har upplevt samma grejer som en själv.

Maria, Barcelona said...

När vi köpte första videon i stan var det värsta grejen. Och idag är VHS redan history.

Cliff Hanger said...

I rastlokaler som tillhör min vitt utspridda arbetsplats finns det fortfarande telefoner med snurrskivor....

El_Pedro said...

pennvässare :)

jag fick en sådan till mitt kontorskit med Frölunda loggor på.
skittufft.

Nini said...

Å jag som tyckte att min telefon var antik!