Wednesday, July 25, 2007

Porslin

Varje gång vi är i Europa, så har hon köpt porslin från Wedgwood, Royal Copenhagen, Herend, Meissen och gud vet vad.
Tallrikar som kostar några 1000 kronor per styck. Vi har nu fina samlingar av många olika märken i uppsättningar om 8 eller 12 tallrikar. Lika många salladstallrikar och brödfat, icke att förglömma heller. Hon är aldrig helt nöjd med sina köp och det är därför som lagret hela tiden fylls på med nya designer och modeller.
Jag vet inte hur mycket som har lagts ut på porslin hittills, men jag tror att det kan röra sig om, i runda tal räknat, runt 400 ölbackar.

Det räckte med ett enda besök till IKEA för att hitta ett set med helt vita tallrikar i 32 delar, som faller under kategorin "precis-vad-jag-alltid-har-letat-efter!". Pris = runt 1 ölback!
När vi kom hem, så städade hon undan all annan servis och placerade dessa i förrådet. Nu använder vi alltså bara IKEA-servisen.
Det tog ett tag att hitta rätt, men jag tror att hon är nöjd nu.
Jag sparkar mig själv i huvudet för att jag inte tog henne till IKEA direkt, när vi var i Europa första gången.

Mrs. Shadow tycker för övrigt att ett nytt surroundsystem till projektor-TVn vore slöseri.

4 comments:

Kristina af Knusselbo said...

Sälj allt det andra porslinet på e-bay då så räcker det gott och väl till ett surroundsystem! :)

Maria, Barcelona said...

Hon verkar dyr i drift din fru.

Förresten så hittar jag inte dig på Bloggportalen. Tänkte jag skulle göra dig till en av mina favoriter.

Shadow said...

Kristina > Bra idé. Men jag tror inte att det är pengar det handlar om, utan hur mycket tid jag kommer att spendera på filmtittande.

Maria > När jag återupptog bloggandet, så undvek jag att registrera mig på alltför många portaler. Därav har jag endast registrerat mig på bloggtoppen. Tack ändå!

Nini said...

Hmmm Kristinas idé var inte dum, synd att det inte var det som var problemet...

Kan du inte köpa ett ändå? Och typ fälla in alla högtalare i tak/väggar så dom inte syns?