Monday, July 23, 2007

Resor

Jag tror att det är nyttigt för själen att göra resor i annat än affärer emellanåt. Att nollställa hjärnan och bygga upp stress från början igen liksom. Inte för att jag normalt känner mig stressad, men det är skönt ändå.
Jag känner mig mycket mer harmonisk nu. Jag känner mig snällare och har betydligt större tålamod. Jag har större förståelse för folk i min omgivning och kan lystra till deras behov. Jag känner mig hur snäll som helst idag. Faktiskt!
Gick och sneglade lite på blomsterbuketter under lunchrasten. Man kanske borde ta med sig en hem till frun för en gångs skull?
Men det gick inte så bra när jag senast försökte. När jag kom hem med blommor i handen så placerade frugan händerna på sina höfter, spände ögonen i mig och frågade, –"And what have you done now?"
-"Erh..., it's your birthday baby!"

5 comments:

Nini said...

Hmmm känns som att du köper blommor för sällan och av fel orsaker...

Cliff Hanger said...

Jo, nog känner man sig som en bättre människa när man får byta miljö och uppleva nya saker, bortkopplad från det vanliga vardagslivet. Jag upplevde ju detta nyligen.

Shadow said...

Nini > Jo, men jag kom åtmistone ihåg hennes födelsedag, vilken hon själv hade glömt bort.

Cliff > Alltid nyttigt med nya intryck. Testade du potatissoppan?

Nini said...

Hur kan man glömma bort sin egna födelsedag!? Det är ju inte möjligt!!

Shadow said...

Nja, den var ju inte helt bortglömd, men när hon såg mig med blommorna i handen, så spann hjärnan på en annan trissa.