Monday, July 16, 2007

Världens länder

Var inne hos Lo och såg att hon hade lagt upp "besökta-länder-kartan".
Jag har tidigare tänkt fylla i den själv, men det har aldrig blivit av.
Men eftersom jag har så lite att göra just nu, så fyllde jag i kartan.



Jag vet inte om jag någonsin kommer att besöka de länder som är kvar på kartan.
Mina affärer har tagit mig till de flesta länder och eftersom jag inte har några affärskontakter i något av de länder som är kvar på kartan, så blir det nog inga besök dit.
Kollade upp vilka produktgrupper jag bör koncentrera mig på för att ha störst chans att besöka länderna. –Narkotika, vapen, olja, kobolt, sötpotatis och sockerrör.
-Tack, jag tror jag avstår.

9 comments:

The Pale Green Woman said...

Vad tror du om sälfett? Eller så får du ta lite semester på Grönland.

Shadow said...

Sälfett? Intressant! Ska köra en marknadsanalys och se om det kan få mig till Grönland!

Mr.M said...

Hälsa på med lite mat i Nordkorea så kanske du får spela tv-spel med gud själv... Vet inte om du hade varit välkommen tillbaka hem då dock?

Lo said...

men herregud shadow! jag som trodde det var nästan omöjligt att fylla kartan med rött om man inte var flygvärdinna eller rotlös bohem ;) haha! som sagt, jag har att göra...
//Impad

The Pale Green Woman said...

Om du handlar sälfett på Grönland och sedan säljer det i innersta Afrika (där de antagligen inte har så mycket säl) så får du se flera länder på en gång. Jätteenkelt.

Nini said...

Hmmm... de länder som är kvar är b.la Chile. Dit kan du ju åka bara för att det är vackert?

Men Grönland. Tja... Där är det nog kört...

Shadow said...

Mr. M > Vad gäller Nordkorea så kan man nog gå in på vilken produktgrupp som helst. De saknar ju allting.

Lo > Rotlös affärsman fungerar också.

Pale Green > Blir jobbigt bara att förklara för afrikanerna vad en säl är för ett djur.

Nini > Det är nog ett bra skäl för många av de länder jag har kvar. Jag har varit i så många o-vackra länder redan.

danne said...

:-) Snyggt jobbat. Inser att du o jag aldrig har träffats på flygplasen efersom jag hängt i Chile, Guatemala, Serbien och Tadjikistan. Det skulle i så fall ha varit i Eritrea där det ser lite rött ut på din karta också. :-)

Shadow said...

Danne > Det finns fortfarande chanser att träffas!