Tuesday, August 07, 2007

Back to the roots

Idag gillar jag min iPod.

-Hey, hey, hey, hey.... OOOOoooooooooOOOOOOooooo... (Simple Minds - Don't you forget about me)

För ett tag sedan, när jag satt och drack den sedvanliga efter-jobbet-ölen på mitt stamställe, så frågar bartendern mig om jag hade min iPod med mig.
Jag fiskar upp den ur väskan och visar honom. Han ber att få låna den och tankar sedan över alla låtar som fanns i barens musiksystem.
Jag fick runt 5000 låtar och i en särskild folder låg gamla godingar från 80-talet. Nu ligger följade låtar i min favortlista.

Simple Minds - Don't you forget about me
ABC - The look of love
Alphaville - Big in Japan
Ultravox - Dancing with tears in my eyes
Bronski Beat - Smalltown boy
Devo - Whip it
Thompson Twins - Doctor, doctor
Duran Duran - The reflex
Erasure - Oh L'amour
Falco - Rock me Amadeus
Hall & Oates - Private eyes
Human League - Don't you want me
Johnny hates Jazz - Turn back the clock
Kajagogo - Too shy
Mr. Mister - Broken wings
SOS Band - Just be good to me
Transvision Vamp - I want your love
Yazoo - Don't go
Sandra - Maria Magdalena
Frankie goes to Hollywood - Two tribes
Howard Jones - What is love
Depeche Mode - People are people
Dead of Alive - Brand new lover
Spandau Ballet - True
Joan Jett - I love rock and roll

3 comments:

The Pale Green Woman said...

aaah så mycket minnen som ramlade in här nu :-)

Petra said...

Här med! Det spred sig ett stoooort nostagileende på mina läppar när jag läste låtlistan! :-)

Ego said...

Men åhhhhhhhhhh!!!!! Ger en rysningar! Love love love!!!
:-D