Thursday, August 02, 2007

Bakslug kvinna

Det har varit många utemiddagar den senaste tiden, så idag hade vi bestämt oss för att äta middag i "The Shadow residence".
Jag såg fram emot en avslappnad middag i hemmet, när frun ringer och ber mig köpa hem en massa ingredienser som saknades. Det betyder att middagen kan lagas först efter att jag har kommit hem. Ingen bra idé alls, talade jag om för frun, och föreslog middag ute i stället.
"I'll meet you at the station", sa hon. "I want to try that new Italian place".
Något säger mig att det var hennes avsikt från början...

7 comments:

The Pale Green Woman said...

Mrs Shadow är en fiffig kvinna.

erik said...

Trodde inte att du gick i fällan för bakslughet så lätt Shadow. ;-)

Anette said...

Kvinnlig list kallas det =)

Nini said...

Haha, luuuurad :)

Ms.Take said...

Hahahaha. Min akting för henne bara stiger och stiger =)

Shadow said...

Pale Green > Det är hon som håller i hushållskassan, så hon betalar dock, fast pengarna kommer i och för sig från min lön så...

Erik > Jag går aldrig i fällan, men det gäller att hålla frun nöjd med tillvaron, så att man kan själv kan sticka ut på lite äventyr emellanåt. Jag ser det som en investering.

Anette > Se ovan, jag tror att det är jag som är listigast...

Nini > Funderar på att laga mat själv ikväll!

Ms.Take > Ni två ska aldrig få träffas. Inget bra kan komma ur det :)

Nini said...

Det tror jag, jag tror att Mrs Shadow och Ms Take skulle kunna bli din totala undergång.... Det skulle kunna bli ganska underhållande att se :)