Tuesday, August 07, 2007

Duty free = semester

Det senaste halvåret har minst sagt varit ganska tufft, jobbmässigt sett.
Jag har rest mycket, både inrikes och utrikes samt tillbringat många sena kvällar med klienter här i Manictown. Trots att jag har ett hem i staden, så har jag ändå ibland valt att bo på samma hotell som min besökande klient. Det underlättar när det blir sena kvällar och när vi ska upp tidigt nästa morgon igen.
Ibland händer det att jag inte äter middag i hemmet på hela veckan. Hemhjälpen går sysslolös och ibland undrar jag varför vi behåller henne.
Mrs.Shadow håller sig sysselsatt med att träffa väninnor, shoppa samt åka på kortare golfresor. Det går ingen nöd på henne och hon klagar sällan på att jag jobbar för mycket.
Men jag känner ändå att jag har försummat henne den senaste tiden. Hon har fått stå ut med mycket och det har varit jobbigt för henne att aldrig kunna planera någoting gemensamt.
Jag har därför gett henne totalt fria händer att lägga upp vår kommande semester. Hotell, flygplan och aktiviteter är hennes val. Jag har bara en önskan och det är att hyra en stor båt i några dagar och segla.
När jag kom hem igår frågade hon mig, -"What's the budget?"
-"No limit" svarade jag och pussade henne på pannan.
Efter middagen fann jag henne uppkrupen i soffan med Cathay Pacifics duty-free katalog i knät. –"Duty free is not included in the budget", säger jag till henne.
-"I'm just checking some neckties for you", säger hon och ser oskyldig ut. Den uppslagna sidan har däremot bilder på Hermés- och Chanel-väskor.
-"Sure", säger jag och nickar åt den uppslagna sidan i hennes knä.
Hennes motattack och taktik är den mest välprövade och lömskaste av dem alla – Rådjursögonen.
"OK, just one bag!", säger jag och återgår till att titta på discovery channel.
Jag får se det som en investering. Även hösten ser nämligen ut att bli ganska tuff, med ett högt tempo på affärerna.
Jag nämnde detta för min sekreterare och hon gav mig goda råd med orden -"No holiday can be considered to be perfect without some duty free shopping".
Haha, hennes blivande man vet inte vad han ger sig in på!
Men, men... Jag har ju lovat frun en semester helt i hennes smak, så jag får stå vid mitt ord.
Här ska njutas för fulla muggar!
Sekreteraren hann dessutom med att tillägga, -"A good boss always brings something back to the secretary", med ett finurligt leende.
-Kvinnor! Det enda ni tänker på är skor och väskor, och det enda vi män tänker på är öl och sex. Eller hur?

15 comments:

Lo said...

du har så rätt, så rätt ;)väskor kan man bli hög på.

Anette said...

Du har rätt, vi lägger tankarna på shopping eftersom sex får vi ju iaf =) (eftersom ni män tänker på det)

Å said...

Jag tänker på alla fyra, är jag konstig då?

Alley Cat said...

Din fru skall skatta sig lycklig. Mycket dessutom! Vilken äkta make hon fått tag på...

(Jag tror dessutom, för min egen del som singel, att det är rent utsagt olämpligt för mig att läsa här! Kraven höjs liksom än mer när man läser att det finns män som du därute... *skratt*)

Lo said...

alley cat: fast hur vet vi att han är på riktigt? Han kanske bara hittar på massa grejer som han vet att vi kvinnor faller för så att vi ska beundra honom ;) (jag skojar bara nu shadow, klart att du är sann) hihi

tebasile said...

jag tänker då på skor och sex... :-)

Kristel said...

lo, my thoughts exactly.
He's probably some frustrated accountant, living in let's say..Falun, maybe Kalmar.
Got to give it to him, his fantasies are amazing..

Maria, Barcelona said...

Jag fattar ingenting.

Själv hatar jag shopping. Jag är vacker ändå.

Jag gillar däremot att göra affärer och tjäna fett med pengar. Själv.

Min make har jag till sex. Och intelligent bollplank. Och som fantastisk far till mina barn.

Stefan said...

fan jag visste att jag skulle valt sekereterarebanan istället för popstjärneyrket...

skrik till när tjänsten e ledig och jag hoppar på ;)

Shadow said...

Å > Det låter som dig! hehe.

Alley Cat > Jag har även många brister, som jag undviker att nämna här...

Lo > Precis! Man ska aldrig ta någonting för givet. Jag kan ju lika gärna sitta i en friggebod i Bengtsfors och knapa ihop inlägg. :)

Tebasile > Du låter sund!

Kristel > Hehe, I wonder why it always an accountant in situations like this. Got to be some Hollywood sterotype. Falun – No, but I could actually consider Kalmar.

Maria > Låter som om vi har en del gemensamt.

Stefan > Hon planerar att gifta sig och sluta nästa år. Jag hör av mig!

Ms.Take said...

Jag håller med Å här. Varför begränsa sig?
Eller ja, i alla fall om jag får byta ut ÖL mot en fin GT, på Tanqueray eller Bombay Saphire =)

Alley Cat said...

För min del så pelar det ingen roll om Mr Shadow är på riktigt eller ej! Det är bara tanken på att det skulle kunna vara så som är viktig...

Shadow said...

Ms.Take > Bombay är gott!

Alley Cat > Tack! Jag har faktiskt valt att vara helt öppen och ärlig i denna blogg. Förstår inte varför man inte skulle vara det. I min gamla blogg blev jag alltför känd och det är därför jag numera bloggar anonymt. Många av mina läsare listade snabbt ut vem jag var, men är vänliga nog att inte avslöja mig.

The Pale Green Woman said...

Du kommer bli jättesöt med en Chanelväska hängande runt halsen.

Nini said...

Sex, shopping, mat och sova är det som tar upp mest plats i min skalle... sen kommer allt det andra raskt efter.

Shadow, klart man inte avslöjar nån som vill vara anonym. Det är det bara Svin(a) som gör...