Friday, August 24, 2007

En gammal om dinosaurier

En internationell skola i närheten hade en utflykt till byggnaden som jag jobbar i. Det finns en liten teater i kåken och tydligen skulle de gå på någon engelsk pjäs för barn.
På torget framför kontoret sprang det omkring runt 50 västerländska ungar, alla med Nike på fötterna. När jag gick ut på min lunchrast blev jag fullständigt attackerad av en hel drös med ungar som undrade vilket land jag kom ifrån. När jag svarade "Sweden", tittade en liten kille frågande upp mot mig och sa, "Where is that at?" Jag räknade inte med att en amerikansk nioåring skulle veta var Sverige ligger, så jag lät det passera.
Plötsligt frågar han mig, -"What do you call a lesbian dinosaur?" Jag hängde inte riktigt med i svängarna och fattade inte att det var menat som en gåta. Eftersom jag såg ut som ett levande frågetecken, så bestämde sig killen för att svara själv, -"Lick-a-lotta-pus, man!"
Ho-ho, jag skrattade hjärtligt åt hans skämt och då slängde han iväg ett till, -"What do you call a gay dinosaur?" Jag hade nu fattat jargongen i dessa skämt, men kunde ändå inte lista ut något smart svar. -"A Faggosaurus?", drog jag till med. Killen tittade frågande på mig och utbrister, "What's a faggo?" Jag hade ingen lust att förklara för lillgrabben, så jag bad honom ge mig det rätta svaret i stället.
-"Mega-sore-ass, man!"
Jag skrattade dubbelvikt och med tårar i ögonen ser jag ett par Nike-dojor skutta iväg mot teaterentrén. Undrar om hans lärarinna är medveten om kalibern i denne lille man?

5 comments:

beerbelly said...

Haha de var fina. Tack för skrattet. Det blir roligare när man ser lill killen framför sig med av någon anledning.

Nini said...

Hahahahahahahaaaa!!
Underbart :)

Bittan said...

Moahahaha:)
Underbart gott skratt på morgonen!!!

Kristel said...

Out of the mouth of babes.. ha ha!

Shadow said...

Beerbelly > Japp, tänk dig en liten grabb med fräknar.

Nini > (^o^)/

Bittan > Han hade samma effekt på mig.

Kristel > You've probably heard it before.