Wednesday, August 29, 2007

Hellre en ny istid... än fruktsallad

Fan, det är skitvarmt varje dag! Jag har bytt min skrivbordsbild till snölandskap och jag dagdrömmer om skidåkning i minusgrader.
Jag önskar att jordens axel kunde vrida sig några grader, så att sommaren blev lite mer uthärdlig här. Men det skulle nog samtidigt betyda en ny istid i Sverige. -Inte för att jag bryr mig, men man kan inte få allt här i livet!

Frun har varit och shoppat och förmodligen bidragit till att öka landets BNP.
Eftersom hon ändå är i närheten, så ringde jag och föreslog jag middag ute. Polynesisk mat är det som gäller i kväll, vilket oundvikligt får mig att tänka på diverse frukter. Kan nog räkna med en melonpudding till förrätt. Sedan bananer och ananas till huvudrätt, ackompanjerat av en fruktsallad med citrondressing.
Det hela avslutas med mangoglass och papaya.
Om jag känner mig kass i morgon, så skyller jag på ett alltför kopiöst intag av C-vitaminer.

4 comments:

Bittan said...

Det är bra att du får i dig mycket Cvitamin. Brist på det kan leda till Skörbjugg :)fniss fniss

beerbelly said...

Vrid på bara. Tror inte det kan bli kallare här än det redan är. Jag hade visst hopp om globala uppvärmningen men den debatten har dött under "sommaren".

Nini said...

Drick mkt vatten, c-vitamin är vattenlösligt...

Shadow said...

Bittan > Lika bra att överdosera då. Skörbjugg vill jag ju inte råka ut för.

Beerbelly > Är det så illa?

Nini > Ska lägga det på minnet!