Thursday, August 16, 2007

Hemhjälp och tyska mark

Hemhjälpen ringde nyss och informerade att torktumlaren har gått sönder.
Hon frågade om hon skulle ringa efter service, eller om vi kunde köpa en ny på vägen hem?!
-“Jag tar med en hem i handbagaget”, ...svarade jag inte.
Äldre damer verkar flippa ur ibland och inte riktigt kunna tänka logiskt. Hon verkar inte ha förstått att vi faktiskt befinner oss utomlands.
Förstår inte heller vad hon har tumlat för någonting, eftersom ingen är hemma! Hon kanske har stoppat disken i torktumlaren. Det skulle inte förvåna mig, för hon har blivit lite disträ på sistone. Hon verkar inte heller ha någon större koll på vad som händer och sker i resten av världen.
När jag packade, för att åka till Europa i förra veckan, så kom hon fram till mig och gav mig några sedlar. Tyska mark! -“Det är lika bra att du använder dem”, sa hon, “för jag kommer nog inte att åka dit igen”.
Jag förklarade för henne att de inte användes längre och att Euron numera är den vanligaste valutan i hela Europa.
-“Så dumt!”, utbrister hon. “Hade jag vetat det, så hade jag ju använt alla pengarna när jag var där senast!”
-“När var du där senast då?”, frågade jag henne.
-“1972...”


Nämen, nu sitter jag ju här igen vid datorn! Skulle bara kolla min mail...
Jag har ju semester för sjutton!
Fast eftersom det tar en och en halv timme för Mrs.Shadow att duscha och sminka sig, så måste jag ju sysselsätta mig med något!
Nu är hon hos hotellfrissan för att lägga håret. Jag tror jag lämnar en lapp med ett meddelande, -Having a scotch&soda in the bar with the cute bartender. Come down whenever you’re ready...before the plane leaves on Saturday.

3 comments:

Nini said...

*s* Låter som när mormor (som var typ först med att ha en micro back in the days) helt plötsligt slutade veta hur man fyller en diskmaskin.

Shadow said...

Vi kommer hem och finner att torktumlaren inte alls är sönder. Hon hade försökt starta den medan timern stod på...

Nini said...

*asg*