Saturday, August 11, 2007

Krabbor


Igår, på en annan kontinent, åt jag krabbor här.
Efter ett stort lass med krabbor på bordet och en träklubba i handen, är stressnivån nu tillbaka till normalt läge igen. Vi bankade krabbor så det stänkte och min skjorta fick resten av mitt bagage att stinka hav och salta vindar. Lämnade in alla mina skjortor på kemtvätt i morse. Ska bli intressant att se om jag hinner få tillbaka dem innan min avresa i morgon. Klockan 05:00 har de lovat att de ska hänga på mitt handtag, men man kan aldrig vara säker i detta land där det tar 1 timme att få maten serverad på restaurang.

3 comments:

Lo said...

jag blir så himla nyfiken på var bilden är tagen! snälla, ge en ledtråd :)

El_Pedro said...

ahh - skaldjur. Det är rätt så neandertalfeeling över att käka skaldjur. Det går inte att vara snygg under tiden för det skall brytas och bändas och sugas :)

schysst helt enkelt

Shadow said...

Lo > Det stora landet på andra sidan Atlanten.

El Pedro > Skaldjur är en klar favorit. Vi pratade nästan ingenting under måltiden.