Thursday, August 30, 2007

Kärnvapen - namnlista - amerikan

Utanför stationen springer det alltid omkring en massa nissar som vill att man ska skriva på någon lista eller skänka pengar. Oftast är det folk från någon mindre seriös religiös sekt, eller någon förening som hjälper nödställda. Det har varit en hel del problem på sistone med oseriösa föreningar, som inte skänker vidare de pengar de har samlat in. Därför har jag för vana att nonchalera insamlare. Om det är någon grupp som jag vill stödja, så skänker jag pengar på annat sätt.
Idag var det en medelålders kvinna som sträckte fram ett papper i ansiktet på mig och ville att jag skulle skriva på en protestlista mot kärnvapen. -“Jag är för kärnvapen”, svarade jag, och jag trodde att hennes haka skulle falla ned till knäna. Jag är förvisso emot kärnvapen, men det fick tyst på henne i alla fall.
När jag gick därifrån hörde jag henne mumla, -“Djävla amerikan”.

5 comments:

Nini said...

*asg* Snacka om förolämpning!

Om jag skänker pengar så gör jag det via Internet. Det känns som att jag blir lurad om jag skriver på nåt på gatan...

beerbelly said...

Jag skänker nästan aldrig pengar .. annat än genom skatten. Där skänks desto mer på gott och ont.
Senast jag skänkte var när en alko erkände att han skulle ha det till sprit. Ingen bullshit om resa hem osv. Det var ett lovvärt och ärligt uppsåt :)

Ms.Take said...

Hehehehehehehehhe.
Jag skrev nyss ett inlägg (som jag publicerar imorgon, tror jag) som jag bara för saklens skull vill påpeka att jag skrev det innan jag läst detta - men jag håller med och relaterar!! :)

Stefan said...

hahaha!

klockrent! den kommer jag att rippa

Shadow said...

Nini > Ja, man ska nog vara försiktig med alla förutom frälsningsarmén.

Beerbelly > Hehe, du var en riktig samarit!

Ms. Take > Precis!

Stefan > Var så god!