Saturday, August 25, 2007

Rush Hour 3

Rush Hour 3, har premiär idag, lördag.
Inför premiären fanns det inga biljetter kvar någonstans. Men igår ringde en polare och frågade om jag hade lust att gå och se filmen idag.
Han hade biljetter till halv-tre-föreställningen.
-"Sorry, I'm working on tomorrow", svarade jag.
-"No problem", svarade han, "it's two-thirty in the morning..."
Kom igen nu alltså! Hur unga inbillar han sig att vi är egentligen? Tonåringar?
Jag kan vara vaken till halv-tre på natten om jag dricker öl, men jag tror inte att det är någon lyckad kombination om man sedan går in och sätter sig i en mörk biosalong!
Visst vill jag se filmen, men riktigt så ambitiös är jag inte.
Men jag lovar mig själv att jag ska se den på bio och inte vänta tills den kommer ut på DVD. Risken är dock övervägande att jag ser den på flyget.

2 comments:

Anette said...

Jag håller med, halv 3 på natten kan man klara med lite alkohol i kroppen men hur mycket man sedan får utav filmen är en annan sak. förstår inte riktigt detta med premiärhysterin, om man inte ser den först vad spelar det för roll? Om man vill se filmen betyder det väl mest bara att man får se den och inte vänta kanske ett år. Själv brukar jag aldrig ha tid för premiärer, hr nästan aldrig ha tid för bio överhuvudtaget och när jag får tid så har den kommit ut på dvd och då känns det enklare att titta på den hemma. Jag var på nyaste harry Potter på bio innan dess var det säkert 3 år sedan jag var på bio, men jag får dock skylla mig själv....

Shadow said...

Jag något duktigare än dig på att gå på bio. Det blir minst 2 gånger per år i alla fall.