Thursday, August 09, 2007

Seminarium

Känner mig totalt slut i skallen efter att ha suttit i 3 timmar och lyssnat på exempel av domstolsbeslut av tvister inom real estate, samt 3 timmars studier av nya och ändrade lagar inom bygg- och landutveckling.
Jag slås av att "the developer" alltid tycks dra det kortaste strået.
Mycket av det jag hörde idag har ingen direkt koppling till mitt ansvar, men jag fastnade för ett ord som gäller mitt område och som nämndes ganska ofta – Compliance. Allt som importeras och köps in måste vara i compliance med de lokala lagarna. Eftersom de ändrar lagar titt som tätt, så gäller det verkligen att hålla tungan rätt i mun vid inköp.
Ibland undrar jag om jag själv är i compliance med de lokala lagarna...
För övrigt så resulterade dagens seminarium i 47 streckgubbar och en sur mage av allt kaffe.

No comments: