Monday, August 13, 2007

Stämplar ut

Dags att lämna denna mysiga stad och ge mig iväg mot värme, tyfoner och stark mat igen. Om två mellanlandningar och 15 timmar, räknar jag med att vara i Indonesien.
Ringde just chefen och talade om att jag går på semester från och med nu, och inte längre kan nås på min jobbtelefon. Lovade dock att hålla ett vaksamt öga på mina mejl.
Han ville även veta hur min resa, so far, hade varit.
Jag talade om för honom att jag verkligen tycker om Tjeckien och därför planerar att utveckla något projekt här.
-“You need a better reason than just your personal interest”, fräste han tillbaka.
-“Lugn och fin!”, svarade jag. “I’ll give you a proposition when I get back”.
Problemet är att jag inte har några förslag och idéer ännu, men jag tar det som hemläxa medan jag ligger på playan och slurpar drinkar med små paraplyer i.

Eftersom mina händer kommer att vara upptagna med att greppa kycklingspett och tropiska drinkar, så avsäger jag mig rätten till tangentbordet under några dagar framöver.
Det kan dock hända att jag bjuder på en och annan bild i stället. Eller så får jag abstinens, däckar frun med alkohol och sitter sedan uppe hela nätterna och skriver... – på min proposition.

So long campers!

5 comments:

Sofia Quant said...

ha en underbar semester =D

Stefan said...

chilla som fan nu mannen!

/Stefan

Peppe said...

Sweet! Ha det riktigt skönt!

Jisses Amalia said...

Ha det så härligt...

Shadow said...

:)