Friday, August 17, 2007

Stureplan och avsugning

Läser svenska tidningar.
Vad är Stureplan för någonting? Stureplanskultur? Det skrivs mycket om det, men jag kan inte minnas att jag har varit där någon gång. Är det något tillhåll för nyrika skitungar och andra uppmärksamhetsfrustande människor utan någon egentlig talang?
Och vem är Alex Schulman? Läste hans blogg härom dagen. Om han har varit chefredaktör för Stureplan.se och dessutom skulle förespråka plejset, så ska jag hålla mig så långt borta från Stureplan som möjligt under mitt nästa Sverige-besök. Det låter inte alls som ett ställe i min smak!
Han är för övrigt ägare av Sveriges största blogg just nu och han lottar dessutom ut en avsugning från hans nyblivna fru, enligt upplägg den 31 juli. Intelligens på högsta nivå!
En mer omogen människa får man nog leta efter, men jag tycker att valet av musik för utgångsmarschen på hans bröllop visade vissa tecken på kreativt nytänkande, U2's - "I still haven't found what I'm looking for".

Trådlöst på stranden förresten! Vet inte om jag ska skratta eller gråta...eller bara vara tacksam.

7 comments:

Å said...

Antar att du har läst SvD... Hmm. Alex Schulman kräver lite invänjning, han kan faktiskt vara ganska rolig ibland. Och gällande hans fru, well, jag tror hon är ganska införstådd, läs hennes blogg här: http://www.stureplan.se/blogs/katrin/

Shadow said...

Jag fick mig också några skratt faktiskt!

erik said...

Om du håller dig så långt borta som möjligt vid ditt nästa Sverigebesök så kommer vi nog att träffas, för då kommer vi att vara på samma plats!

Kristel said...

Tack och Amen!!!!

Nini said...

Stureplan - detta Hell hole bestående av rika små flickor m. för mkt tid och pappas pengar, dryga små pojkar m. för mkt tid och pappas pengar, samtliga lider av noll självkännedom, självdistans och självkontroll.

Flickornas kännetecken är smaklösa kläder som döljer så lite som möjligt, men som kostat för mkt samt märkeshandväska. Pojkarnas kännetecken är back-slick (såklart) skjorta som är uppknäppt ner till halva magen för att visa upp det hårlösa taniga bröstet och dyra jeans.

Båda tycker att dom är mkt mer värda än andra och leker bara med likvärdiga uppåtnäsor.

Blanda detta med lika mängder kokain i näsan och champagne i kroppen och på kläderna så har du kvällen klar. Som toppen på sockerberget så vinner den som går hem med den fullaste bruden som nån annan supit ner. Bytes helst till nytt ligg kvällen efter...

[Inside info courtesy: Ex-garderobiären]

Shadow said...

Haha, nu fick jag mig en bättre bild av vad Stureplan handlar om. Jeansställe alltså? Jag hade fått för mig att det skulle vara omogna människor i mogna kläder såsom märkeskostymer och sådant...

Nini said...

Det förekommer det också men dyra skjortor utanpå dyra jeans är vanligt.. Men det spelar egentligen ingen roll vad dom har på sig, det är fortfarande inte ett ställe man vill hänga på...