Saturday, August 04, 2007

Why me?

-Puh!, idag startade jag med en så kallad "Business Breakfast". Tomatjuice, öl, en skvätt med vodka, Tabasco, riven selleri och två råa ägg, allt ihopblandat i ett stort ölglas. Inget funkar bättre om man är seg på morgonen och Red Bull kan slänga sig i väggen.

Igår hände det igen.
Jag står vid baren och en äldre, västerländsk herre kommer fram och pratar med mig. Han bjuder mig på en öl och vi diskuterar det allmänna klimatet i affärsvärlden. Han är trevlig och intressant att prata med. Plötsligt frågar han mig om jag har en pojkvän?!
-Vad är det som får bögar att alltid välja just mig? Jag kan befinna mig i en lokal med 100 grabbar, men lik förbannat lyckas deras homo-radar alltid snappa upp mig.
I fortsättningen, när en annan man vill bjuda på öl, så ska jag för säkerhets skulls svara, -"Thanks, but I'm not gay".

14 comments:

Å said...

Still in the closet? Eller varför i hela världen skulle du annars ha tackat nej till mitt frieri?

Shadow said...

Visst serrö, jag är bara bög på onsdagar.

Maleé said...

Varför tacka nej? En gratis öl är väl alltid trevligt?

The Pale Green Woman said...

Hm vi måste prata lite allvar om de här regnbågsfärgade slipsarna du brukar ha ... ;-)

Shadow said...

Maleé > Vill ju inte vara otrevlig och ge falska förhoppningar.

Pale Green > Det kan inte ha varit slipsen, för den slet jag av mig i hissen ned från kontoret.

erik said...

Shadow; Jag brukar fråga personen varför de tror sig veta min sexuella läggning utan att knappt ha pratat med mig. Sedan vänder jag svarat mot dem och försöker få dem att se det trångsynta i att sätta likhetestecken mellan vad deras svar nu var och sexuell läggning.

Nini said...

Men du, lite gay är helt okey ;)

(speciellt idag när det är pride pride PRIDE i heeeela stlhm)

Peppe said...

du får ta det som en komplimang och artigt tacka ölbjudaren.

Maria, Barcelona said...

Dina händer leder dem till dig...

Manliga hetero män som går inte till salong för att göra sina naglar fina.

Shadow said...

Erik > Misstänker att du också är ett offer?

Nini > Jag har inget emot gay people heller. Har många vänner.

Peppe > Det är förmodligen det bästa alternativet.

Maria > Flertalet män i denna yuppie-bar hade välvårdade naglar, så han kunde ha valt vem som helst faktiskt.

Nini said...

*s*
Du har inget emot homosexuella och du har många vänner? Eller du har många homosexuella vänner?

;)

The Pale Green Woman said...

Vi måste nog snart kräva en bild här för att avgöra det hela.

Shadow said...

Nini > Hehe, homosexuella vänner.

Pale Green > Bild på vad? Mina händer, baren, eller hela mig?

erik said...

Shadow; Jag ser mig inte som ett offer, men, ja. Dock var det ett tag sedan så jag har kanske förändrat mig på något vis?

Angående bild; Kanske en bild på hela dig inklusive din hand i baren, för att the pale green woman skall kunna avgöra utifrån helheten?