Wednesday, September 26, 2007

Diet och förlorade kilon

Klienter är i stan igen. Det blir middag och drinkar ikväll...igen. Till helgen kommer ett annat gäng hit.
Det kanske inte var världens bästa period att välja för min diethållning. Det kommer att gå käpprakt...
Och nästa vecka när jag reser, så blir det jag som blir utbjuden igen på god mat och dryck. Så håller det på i stort sett hela året. Det är mitt jobb, och varför jag trodde att jag skulle kunna gå på diethållning har jag själv svårt att förstå. Eller så kan jag visa min starka sida och bara säga nej till allt, -"No thanks, you guys just go ahead and eat while I sit here chewing on my carrot". -Gnägg!
Okej, okej, jag har inte gett upp ännu. Beerbelly och jag ska stämma av förlorade kilon i slutet av veckan, för det har vi bestämt!
Vid eventuellt vunna kilon, så tycker jag att vi bara håller käften.

10 comments:

beerbelly said...

Nini och jag sa att för smidighet börjar vi på måndag. Erkänner att jag hade en planerad trerätters imorgon och lite öl i tankarna när det beslutet fattades. Kommer inte bli lätt men får sporra varandra lite så borde det ge någon effekt. Cykla i motvind tex :)

Nini said...

Man kan ju inte påbörja ett nytt projekt mitt i en vecka. Det säger sig självt att starten måste vara på en månda. Dessutom r det exakt 12 veckor till jul på måndag, så då var det ännu mer givet startdatum...

Nini said...

Vem snodde mina bokstäver?!?

*kastar in ett g och ett ä*

Lo said...

skit i diet! kanske är gymmet enda utvägen så att du inte får dåligt samvete för alla goda drinkar o mat ;)

Shadow said...

Beerbelly & Nini > Jag började i måndags. Har tappat 1,5 kg redan. Men det tar jag nog igen i helgen.

Nini > Det var jag som snodde dem. Ä är en bristvara här borta.

Lo > Jag är på gymet varje vecka faktiskt. Jag får aldrig dåligt samvete av god mat och dryck och det är nog däri det största problemet ligger.

Nini said...

What!? Fuskstartade du?!?
Hur fasen har du gått ner 1.5 kg? Äter du ingenting?!

Å ge fasen i mina bokstäääääääver!!

Shadow said...

Fusk och fusk... Jag var inte medveten om ditt och Beerbellys projekt.

Ms.Take said...

Jag är med, MrX på besök har inneburit några bekvämhetskilon. Inte klokt vad fort det går!!

Nini said...

Meh! Vi sa ju det till dig, tog över och la upp en projektplan. Hur kunde du missa?

beerbelly said...

Bra början. Gött.
Jag får öka till 7kg vilket bara är en början ändå.. har nog gått upp 2kg sen vi började prata om det här trpr jag :(. Jaja det ordnar sig som vi säger :).