Friday, September 21, 2007

En oviss situation...

Inte nog med att man har klienter på besök, utan samtidigt måste jag även underhålla polaren från Sverige.
Igår var jag dock tvungen att skicka ut honom med min sekreterare, eftersom jag hade händerna fulla med klienter från Canada.
När jag ringde honom idag för att bestämma tid för kvällens middag, så lät han inte så vidare entusiastisk.
Han tyckte att jag skulle gå ut med mina klienter idag igen, så att han kunde få ytterligare en helkväll med min sekreterare.
Hmmm, jag tycker att han utnyttjar sina privilegier..., fast jag har full förståelse. Men eftersom jag inte har några klienter inbokade idag, så får han allt umgås med mig ikväll.
När jag kom in på kontoret i eftermiddags så ropade sekreteraren efter mig, -"If you have clients tonight, I'll be more than happy to take your friend out again".
-"You know better than me that I don't have any clients tonight, because it's you who set my schedule", säger jag till henne.
-"Well, maybe I can squeeze in a client tonight?", svarar hon och himlar med ögonen.
Är det dags att börja bli misstänksam eller? Man kanske borde gå och sätta sig ensam på puben ikväll medan turturduvorna går på middag?! Eller som jag svarade min sekreterare, -"I'm free tonight, so maybe I should call your boyfriend and see if he is in the mood to share a beer with me".
-"Point taken", säger sekreteraren. "So dinner for three then?"
-"Allright then, you just won't give up do you? Dinner for three it is!", svarar jag.
På vägen till mitt kontor ropar jag över axeln, -"I'll call your boyfriend and see if he wants to join us too".
Hehe, hon sitter som på nålar nu, för hon vet inte om jag menade allvar eller inte.

8 comments:

beerbelly said...

Hehe så schysst som din sekreterare verkar är jag inte förvånad direkt. Onekligen en roande relation du har med henne också :)

Shadow said...

Ja, vi håller alltid på att reta varandra. Det är ganska roligt faktiskt.
Jag tror jag ska be om att få lägga upp ett kort på henne i bloggen. Jag har föreslagit det förut men inte lyckats övertala henne ännu.

beerbelly said...

Vore kul att se hur väl hon överenstämmer med min föreställning. Min gissning stygg skolfröken look :)

Shadow said...

Ansiktet kommer hon aldrig att gå med på. Det skulle ju även kunna avslöja mig. Tänk om någon klient skulle upptäcka bloggen och få för sig att jag bloggar mer än jag arbetar...
Din föreställning... du blir nog besviken. Snarare en tvärhand hög och en look som rödluvan.

beerbelly said...

Aah party midget looken inte att förakta. Nej självkart inget ansikte, jag skrev utan att tänka igen förstås.

Nini said...

"Stygg skolfröken"? Men bb, är det dina fantasier vi ser en skymt av här?

Jag ser en glad, pigg, intesålång tjej med svart hår uppsatt i snygg uppsättning. Glittrande ögon och fin hy. Sjukt snygga handväskor! Strikt office outfit. Välvårdade naglar och diskreta guldsmycken.

Close?

beerbelly said...

nini: förr eller senare dyker det nog upp något om det också.

Sofia Quant said...

"Snarare en tvärhand hög och en look som rödluvan."
är jag din sekreterare? hehe
skulle vara kul att se kontoret, jag har skapat mig en liten fantasivärld i manictown, det är lätt att göra för du skriver så himla bra