Wednesday, September 05, 2007

Livet i en koffert

Äntligen tillbaka i gamla goa Manictown igen. Skönt att stå på stabil mark igen efter alla flygtimmar. Inte för att marken här kan räknas som vidare stabil, men ni vet vad jag menar...
På en knapp vecka har jag upplevt tre olika årstider. Det tär på kroppen och jag känner mig ganska slutkörd.
Sekreteraren led av en stadig jetlag när vi kom tillbaka och ville gå ut och äta direkt. Klockan var runt 8 på kvällen och hon pratade om att äta frukost.
Jag avböjde hennes frukostförslag, så hon ringde en väninna och bad henne komma och hämta henne på flygplatsen. Väninnan lät inte alltför glad över att sätta sig i bilen och köra flera mil klockan 8 på kvällen, men efter några meningar där både Gucci och Louis Vuitton var inkluderade, så kom hon snabbt på andra tankar.
Jag lämnade sekreteraren på flygplatsen och satte mig i min taxi. Jag somnade nästan direkt.

En och en halv timma senare är jag hemma..., men inte frun.
Självklart hade jag lämnat nycklarna hemma inför min resa.
Jag misstänkte att Mrs.Shadow bara var ute och åt middag, så jag satte mig på min koffert framför ytterdörren.
Självklart väljer grannen att gå förbi just då. -"Had a fight and moving out?", frågar han och tittar misstänksamt på min stora väska.
-"No, had a FLIGHT and moving in", svarar jag trött och fingrar på flighttaggen som fortfarande sitter kvar på väskhandtaget – AKL.
-"Kiwi-country! Nice!"
-"Yes, but it would be even nicer if my wife was home", svarar jag.
Han fattade galoppen och bjöd i stället in mig till hans hem.
Sällan har jag skådat ett hem med sämre smak i inredning, men där satt vi och drack duty-free-sprit till närmare midnatt, då jag ursäktade mig och tog mitt bagage och gick hem.
Frun pussade mig och skällde sedan ut mig för att jag hade druckit på flyget, men jag svarade kort -"Next door".
-"What?"
-"I've been drinking next door."
-"With all your luggage?"
-"Yepp!"
-"You came from abroad and went straight next-door for drinks?!"
-"Yepp!"
-"You're crazy and you're jet-lagged!"
-"Actually, there's a whole different world in there", säger jag och pekar med ostadig hand mot grannen. "They have plastic floors, fluorescent lights all over and really bad art on the walls!"
-"You're drunk, go to bed!"
-"Yepp! By the way, I forgot my key."
-"What?!"
-"Never mind..."

4 comments:

beerbelly said...

Hehe skönt att komma hem. Oavsett flouroserande ljus schysst av grannen med :).

Ms.Take said...

Ah, synd att du inte smygtog bilder på hans lägenhet, nu blev jag ju TOKIGT nyfiken! :)

Bittan said...

får mig att tänka på Beck-filmerna o hans udda granne som jämt vill bjuda på "en stänkare". Har du sett Beckfilmerna??? annars blir det svårt att förklara....

Shadow said...

Beerbelly > Mycket skönt att vara hemma igen.

Ms. Take > Ska se om jag kan göra det nästa gång jag är över.

Bittan > Tyvärr har jag inte sett Beck-filmerna.