Wednesday, September 19, 2007

Lättklädda flickor, eller kossor?

Min nästa resa är inte förrän i oktober. Fram till dess kommer jag att vara sysselsatt med att underhålla klienter som kommer på besök i stället.
Nästa resa blir jag borta en vecka ungefär. Funderar allvarligt på att be sekreteraren följa med igen. Hon är en mästarinna på att få klienter på bra humör med sin charm.
Dessutom så slipper jag att tänka på precis allting själv. Å andra sidan så måste jag bära hennes bagage som verkar svälla utan begränsningar för varje dag vi är på resande fot.
Jag kollade lite lätt om hon kunde tänka sig att resa så snart igen?
-"Sure, as long as there is a Vuitton-shop close by the hotel, I'll follow you to the poles", svarade hon.
-"I don't think there are any shops around the poles", sa jag.
-"You get my point!", sa hon och blinkade mot mig.
Jag tolkar det som att hon är intresserad så länge det finns mer att erbjuda än bara affärsmöten. Det ska nog kunna ordnas.

Min nästa resa är bland annat till min "andra" hemstad – Manictown2. Jag har ett kontor där också, men har av praktiska skäl sagt upp min lägenhet. Jag tillbringar alltför mycket tid i Manictown för att det ska löna sig att ha bostad i båda orterna. Sekreteraren har aldrig varit i Manictown2 och vill gärna följa med och lära sig strukturen på våra affärer där.
Jag har även en sekreterare i Manictown2, men hon sköter mer administrativa uppgifter. Deras job-description skiljer sig ganska rejält, så det ska nog inte bli någon konflikt. De kommer nog att bli shopping-väninnor innan jag ens har hunnit avsluta mitt första möte.

Idag landar en gammal polare från Sverige i Manictown. Han kommer hit i affärer och det är första gången han är i staden. Det blir fyllebös och krossat glas i några dagar framöver, så det finns en stor risk att bloggen blir lidande.
Jag föreslog tjusiga restauranger och mingelbarer med lättklädda flickor. Han tyckte i stället att vi skulle återuppliva gamla minnen och satsa på öldrickande samt cow-tipping. Det vet i sjutton var jag ska få tag på en kossa här i Manictown, men ingenting är omöjligt... Här kan det mesta lösas med pengar, men frågan är vad priset för en kossa ligger på i dagsläget? Behöver en äng också.

12 comments:

The Pale Green Woman said...

Finns det ingen lagom lätt-tippad digital kossa att ta till? Efter några öl kan det inte spela så stor roll bara den säger muuu och ramlar omkull?

Shadow said...

Men det är ju inget kul med lätt-stjälpta kossor!

beerbelly said...

Skönt med lite tid hemma antar jag. Kul med polare också :). Ko vältning har diskuterats men aldrig utförts .. När vi varit tillräckligt berusade för att göra det, har vi inte klarat av att hitta någon ko :/

Smygarn said...

Det finns i Facebokk! Hahahahah!!! Jag välte kor senast igår. Skittunga och en del ska jag helt ärligt säga svårvälta.

Men och det är ett vikigt men...Man slipper få koblaja på skorna

Mu liksom

Shadow said...

Beerbelly > Då delar vi problemet med att hitta en lämplig kossa!

Smygarn > Jag visste att det bodde en ko-tippare även i dig. Man ska passa på att tackla dem medan de står och halvsover och idisslar. Facebook har jag hållit mig undan ifrån. Vet inte ens hur det fungerar, men det är inget för mig tippar jag på.

Anette said...

Jag är öppen för alla arbetsuppgifter, så maila var du vill ha kon och betala mig bra så ska jag garanterat ordna fram en renlig svårvält ko =)
hoppas ni får kul, allt kul att träffa svenska vänner emellanåt

Kristel said...

Cow tipping in a city?
Maybe you are about to start a new trend.
I think it's time for you to upgrade your secretary to an executive assistant.
Everyone loves another so called promotion..

Nini said...

...and a fancy title ;)

Kan inte vara så svårt att hitta alternativ till en ko som är tipp-bar. Kamel, struts, åsna, häst, gris, hund eller i värsta fall en fet katt? Kom igen, use your imagination!

The Pale Green Woman said...

Nini har rätt, satsa på en fet katt. Katter är dessutom förbaskat svårvälta. Där har ni en utmaning!

Shadow said...

Anette > Ska tänka på det...

Kristel > She already is an Executive assistant.

Nini > Ett alternativ kan ju taxar. De är så låga så att det gäller att ha en riktigt låg position vid tacklingen. Svårvälta dessutom tror jag.

Pale Green > Katt och tax. Två utmaningar!

Nini said...

Hahaha lågtackla en tax!! Jag dööör va kul! Det kommer ju bara resultera i skrapade pannor när ni missar taxen och tacklar gatan ju :)

Shadow said...

Ingenting är omöjligt med rätt mängd alkohol i kroppen. Det gäller bara att förfina tekniken. Men en kyss med asfalten låter ganska troligt...