Sunday, September 02, 2007

Scotch & Soda

Det ligger en riktigt bra nattklubb i närheten av klientens kontor.
Varje kväll, innan jag går tillbaka till hotellet, så går jag in på klubben och lyssnar på lite musik och beställer en Scotch & Soda. Skönt att kunna varva ner lite innan man går till sängs.
Tredje kvällen, när jag knallar in på klubben och sätter mig, så kommer en värdinna direkt och ställer ett glas med Scotch & Soda framför mig, fast att jag inte har beställt ännu.
Hon triumferar stolt, - "Your regular sir! A double Johnny Walker Black and soda, in a big OF glass, crushed ice and a twist of lemon, no straw".
Jag uppskattar att de redan känner igen mig, fast jag egentligen hade önskat en öl idag.
Självklart lämnar jag mer i dricks än vad jag brukar göra.
- Det lönar sig att ha ett bra minne.

3 comments:

Anette said...

Undrar om de kommer ha lika bra minne nu när jag dragit hem till sverige igen, tror knappast det men man vet ju aldrig.

Shadow said...

Det är nog bäst att du inte har alltför höga förväntningar.

Nini said...

Hmmm så bra koll redan på tredje kvällen. Bra servitris! :)