Tuesday, September 25, 2007

Vi borde skämmas!

Min svenska polare sitter nu på planet tillbaka till Sverige, förmodligen med spypåsen i handen.
Det var inte vidare rutinerat av två vuxna män att festa till klockan 6 på morgonen och sedan gå direkt till jobbet. Inte heller var det vidare rutinerat att gå ut samma kväll igen och göra om det hela. Jag tror att vi lyckades hålla oss vakna i 48 timmar. Nu har jag oregelbunden puls och kommer att vara bakfull hela veckan. I plånboken ligger det AMEX-kvitton för runt 30000 kronor och det är ett säkert tecken på att vi i alla fall har haft det roligt.
Första kvällen lyckades vi även få med oss två flickor som vi träffade i en bar och de var med oss ända fram till McDonald's frukostmeny.
Kort sagt, vi hade två djävligt roliga kvällar ihop. Synd bara att vi inte kommer ihåg allt som hände.
Några klara höjdpunkter:

Polarens bästa kommentar: -"Ska vi spy eller ta en champagne till?"
Bartenderns bästa kommentar när vi beställde vår sjunde flaska Dom Perignon: -"Sorry, but we've run out of stock!"
Servitrisens bästa kommentar efter att vi hade druckit vin i två timmar på den 5-stjärniga restaurangen: -"Our food is also great! Would you mind trying it?"
Taxichaufförens bästa kommentar: -"Thank you, but I can’t drink while I’m driving, even if you are kind enough to put a straw in it."
Polarens hotellreceptionists bästa kommentar: -"We usually don't give discounts, even if you hardly used your room."
Lufthansas telefonoperatörs bästa kommentar: -"Are you the same guy who already called us 5 times over the last hour? We still don't have any available seats on ANY later flights."
En annan bartenders bästa kommentar: -"Please guys... My wife's gonna kill me if I don't close up and get back home soon."
Strippans bästa kommentar: -"That's your friend's leg, not mine."
Caféservitrisens bästa kommentar när hon såg polaren dricka sitt kaffe med kaffeskeden: -"Can I bring you a soup-spoon instead?"
Sekreterarens bästa kommentar när jag kom in på kontoret efter första kvällens bravader: -"You stink! Can I get a pay-raise for working under unhealthy conditions?"
Sekreterarens bästa kommentar när jag ringde från polarens hotell och bad om en ny skjorta: -"I don't think they do Fedex for only 3 blocks".
Killen bakom oss bästa kommentar när inga cigaretter kom ur cigarettautomaten: -"Try putting some money in it."
Killen på Starbucks bästa kommentar: -"Yes, you can have your coffees to go, but the toilet stays."
Sleazy bartenders bästa kommentar: -"The jukebox is not for sale, but you can buy the whole bar if you like to."
Killen på McDonald's bästa kommentar: -"No, we can not put 6 nuggets in a 5-pcs-pack even if you want to share, and we can not cut the 5th piece in half either."
Killen på Wendys bästa kommentar: -"Sorry, but we don't have the
Big Mac-set. Why don't you try McDonald's, they might have it."
Mrs.Shadow's kommentar när jag efter 48 timmar till slut kom hem: -"Welcome home. I almost forgot how you look like! Please tell me you were on a business trip..."

Nej, nu är det dags att jag tar mig i kragen och börjar planera nästa veckas resa.
Sekreteraren följer med igen och det är jag otroligt tacksam för. Förutom att hon håller ordning på saker och ting, så måste hon även representera mig på ett möte, eftersom jag har lyckats dubbelboka. De få gånger jag själv försöker ordna mitt program, så dubbelbokar jag. –Typiskt!
Nu sitter jag här och skriver ned punkter för mötet, medan hon sitter och skriver en shoppinglista.

Kan också meddela att jag har börjat med en diet för att gå ner 5 kg. Ska bli kul att se hur länge det håller. På dagens lunchmeny så fanns det rivna morötter att få som sallad. Det lät sunt, så jag beställde det. När jag får det serverat så visar det sig att de har friterat de rivna morötterna och de ligger som en pannkaka på tallriken. Jag gör ett nytt försök imorgon.

18 comments:

FinaM said...

Och där kom dagens första skratt, tack för det! Vilka dagar ni har haft, jissus, kan bara tänka mig hur ni mår nu...

Sofia Quant said...

Strippans bästa kommentar: -"That's your friend's leg, not mine."
hahaha, skönaste =D kul att du kommer ihåg de roliga kommentarerna med, med tanke på hur mycket alkohol ni måste ha förtärt ^^
Det bär föresten av till Osaka i januari, på utbyte..är du i krokarna?

beerbelly said...

Hahahahah otroligt kul läsning. Jag tänkte också quota strippan men alla var bra :). Det var en riktig resa det.. sekreteraren är som vanligt inte sen att pika heller ;).
Lycka till med dieten också. Inte helt lätt med dina resor och mat ute men allt är möjligt. Jag ska tom försöka hänga på den...

Shadow said...

Fina M > Vi mår som vi förtjänar.

Sofia > Jag kan säkert förlägga en resa dit. Jag har klienter där också.

Beerbelly > Kul att inte vara ensam på diet. Vi stämmer av varje vecka tycker jag.

beerbelly said...

Jepp det låter bra (snackar bara nedgång .. inte tot vikt ;)). Tycker inte att ni ska skämmas heller btw :)

Ms.Take said...

Ahahahaha!
Du/ni regerar :) Jag vet inte om det är ångorna som fåt mig att skratta, men det gör jag i alla fall :)

Alley Cat said...

Underbart!!!

Jag tycker inte ni ska skämmas ett dugg! Skratta åt eländet istället - det gör jag...

s said...

Vad säger frugan när du är ute och hänger med strippor och andra brudar? Inget hon vet om eller inget hon bryr sig om?

Lo said...

det var underhållande må jag säga. att du är på jobbet överhuvudtaget är ett under.

Nini said...

Jag dör! Helt underbart roligt och väldigt imponerande att du kommer ihåg så mkt :)

Skrattar så jag gråter faktiskt...

Shadow said...

Beerbelly > OK, inget snack om totalvikt!

Ms.Take > Hehe, det är nog ångorna. I alla fall om du räknar till 10 fingrar på varje hand.

Alley Cat > Tack, jag följer ditt råd.

S > Polare som klient, - jag underhåller dem på samma sätt. Frugans inställning är mycket sund – “boys will be boys!”

Lo > Du, det tycker jag med.

Nini > Vissa luckor finns det allt, men höjdpunkterna sitter gjutna i skallen.

Nini said...

Btw, jag matchar ditt & bb's försök att loosa vikt. Men jag är upfront med startvikten och sätter jul som målsnöre. Annars kan jag ju fisa bort ett hg i månaden i evigheters evighet, amen! :)

Sofia Quant said...

åh ja!..se till att boka många möten i Osaka..och ta med ditt diners kort också ;) haha!..om det nu fungerar efter uppehållet..vill säga ^^

Basse said...

Dum fråga, men vad är en femstjärnig restaurang? Michelinguiden delar ut max tre stjärnor.

Shadow said...

Nini > Jag kan också tala om min startvikt – 72 kg. Med mina 180 cm så är det egentligen för lite, men jag klär mig bäst i 66 kg.

Sofia > Klart jag gör. Jag åker ingenstans utan mitt Diners!

Basse > Välkommen! Ingen dum fråga alls faktiskt. I min del av världen så vet knappt folk vad Michelinguiden är för något. De har ett inhemskt system som baseras på 5 stjärnor.

beerbelly said...

Men vafajen.. lättviktare du med :). Det positiva är förstås att vi räknar kg inte procent..

Nini said...

Men wtf!? Väger du bara 900 gram mer än jag?!? Å är så mkt längre?

Kanske borde sikta på 58 kg.... :(

Cliff Hanger said...

Riktigt, riktigt roligt! :-) Helt otroligt att samla på sig så många sköna kommentarer! Och helt otroligt att komma ihåg så många kommentarer - särskilt efter omständigheterna.