Friday, October 19, 2007

8 saker

Tack för den Nini! "Shadow har tid", om han bara tar sig.
Så då gör jag väl det, i brist på bättre saker att göra och i väntan på planets avgång.

8 saker utan den minsta chans hos mig:

1. Insekter som mat. Som jag tidigare har nämnt, så krävs det radioaktivt nedfall och global atomvinter innan jag köper mig en påse friterade bönsyrsor.

2. Kvinnor med håriga ben och armhålor. Jag vet att det anses vara vackert i vissa kulturer, men det faller långt utanför mina egna skönhetsideal. "Gillette, the best a girl can get!"

3. Slipsar med tecknade figurer, alternativt djurmotiv. Ett typiskt val av män som bara bär slips någon gång om året. Då är det bättre att helt skippa slipsen.

4. Folk som klagar, klagar och klagar. På allt, allt och allt. Därför vill jag passa på att klaga på dem!

5. Bilköer i alla dess former och jag kan inte förmå mig att förstå innebörden av ordet "naturlig köbildning". Självklart är det personen längst fram som är långsam!

6. Vandalism. Ett svenskt fenomen, där det anses vara roligt att förstöra saker. Framförallt dryckautomater och allmänna toaletter. Det är nog bara i Sverige som jag har sett allmänna toaletter helt gjorda i rostfritt stål, från golv till tak. Cow-tipping räknas förresten inte som skadegörelse.

7. Spydiga, överlägsna och nonchalanta människor som försöker vara mer än vad de egentligen är. Nyrikt beteende. Men ibland måste jag dock beundra deras självsäkerhet som inte grundas i någonting alls. -"Mr.Shadow, I'm giving you the businessdeal of the century here!"
–Ehh... I don't think so pal. Get a warm bottle of milk, take a bath and then tuck yourself into bed dude. Wake up in the next century!"

8. Dumma människor är totalt chanslösa i min värld. Jag klarar inte av dem. Kan inte jobba ihop med dem, kan inte göra affärer med dem, kan inte ens ta en öl ihop med dem. Jag har mött alltför många dumma människor i mina dagar. Totalt slöseri med tid!

Se där! 8 punkter och det kändes skönt att pränta ned dem. Kommer att sova skönt på planet nu.

7 comments:

beerbelly said...

Välgjord lista. Håller med om allt (sneglar på 4:an och visslar lite ..det gäller andra ..inte ölmagen ..move along there is nothing to see here..)

Nini said...

Hihi, jag gillar att sprida listor som andra sprider virus >:)

Kan skriva under på alla 8 punkter, och Gillette är verkligen the best a woman can get!

SixesAndSevens said...

Men kära nån. Du vet väl att korna ofta dör när de blitt tippade..? Nåt med brustna inre organ eller nåt. Verkligen vandalism!!

Hmm.. Man ligger illa till då... (4:an)


:)

Alley Cat said...

Angående sexan och toaletter i rostrfritt stål... Jag säger bara rastplatser utefter autobahn i Tyskland!!! Där racerspolar dom tom med jämna mellanrum vilket kan resultera i oönskad underredstvätt om man är kvinna. Inte så fräscht!

Annars är nog nian min klara favorit och fyran och ettan och sjuan och ... Äh va fan - jag håller med om allt!!!

Anette said...

2, 4, 5 och 8 Jag håller med.

ja om resten med..........

Cliff Hanger said...

Bra lista. Jag håller med till fullo. Även om det finns folk som klagar med finess, som Mikebike t ex.

Jag har aldrig tänkt på att vandalism skulle vara en svensk företeelse. Vet inte hur jag ska förhålla mig till det påståendet, känner inte att jag varken vill hålla med eller säga emot. Men det låter konstigt. Fast det är helt klart för mycket vandalism i Sverige.

Shadow said...

Beerbelly > Thanks!

Nini > Sprid på bara!

6&7 > Nejdå, klaga i skrift, på bloggen är bara roligt. Jag tänkte mer på idioter på jobbet.

Alley Cat > Gott att vi delar åsikter!

Anette > Same as above.

Cliff > Klagan som har en humoristisk underton är uppskattat!