Friday, October 19, 2007

Fara på flygplatsen

Jaha, så var det då dags igen att ge sig iväg på äventyr.
Det är i mitten av oktober och jag har redan tillryggalagt närmare 100 resdagar. Men det är ändå bättre än år 2004 då jag reste sammanlagt 211 av årets 365 dagar. Att mitt äktenskap håller, är en gåta. Eller så kanske resandet är just nyckeln till ett lyckat äktenskap...?
Det jag är rädd för är att att man en dag upptäcker att man sover bättre i ett flygplanssäte än i den egna sängen. Jag kan redan erkänna att jag sover bättre på hotell än i hemmet. Har därför diskuterat med frun i huset om att anlita en inredningsfirma som normalt designar hotellrum. Jag vill ha en stor fluffig säng och massvis med kuddar, tjock heltäckningsmatta och en minibar i rummet. Jag kan inte bestämma mig för om vi ska satsa på Hilton Conrad- eller Peninsula-stuk.
Min sekreterare flög iväg igår kväll. Hon ville passa på att träffa en väninna på ort. Jag flyger senare idag.
Ska försöka komma till flygplatsen i sista stund och sedan gå en lång omväg till incheckningen bara för att undvika en plötslig skenmanöver till McDonald’s, som ligger mycket strategiskt placerad på flygplatsen. Till råga på allt så finns där två Mickey D’s, så enda lösningen är förmodligen skygglappar för ögonen. Eller kanske en sådan där strut som nyopererade hundar har över huvudet. Har varit utan junkfood i tre veckor snart. Kroppen skakar och jag kallsvettas.

Eller...

5 comments:

beerbelly said...

Hoppas det går bra. Jag tror väl inte det är så farligt om man skippar läsk och friterat iofs..
Jäklar vad jag skulle skratta, tills de vitkläddamännen med extra tröja, kom och hämtade mig. Om jag såg en kostymklädd snubbe med kragstrut på offentligplats :).

Bittan said...

be strong!!!!! upp med näsan och gå med bestämda steg....förbi....:)

Nini said...

En sån där dumstrut är helt klart bäst, för med den kan du inte äta...det kan iaf inte min hund :)

Lo said...

intressant tanke det där om att förhållanden funkar bättre om man inte ses lika ofta. då får man längta lite och så anstränger man sig mera när man väl ses :)

Shadow said...

Beerbelly > Japp, jag klarade mig undan McDonald’s klor.

Bittan > Precis så gjorde jag.

Nini > Kan man inte få i sig en hamburgare via sugrör månntro?

Lo > Jag tror att det ligger till precis på det viset. Man sliter ut varandra långsammare om man inte träffas jämt och ständigt.