Thursday, October 11, 2007

Bröllopssvit och ambassadör

Jag har suttit och halvsovit halva dagen.
Nästa vecka (fredag) ska jag på en 4 dagars resa till en annan del av landet.
Jag tror jag har skummat igenom varenda hotell i regionen utan att finna något ledigt rum för min första natt. Resten är inga problem, men just den 21:e är det f-n ta mig fullt överallt. De enda rummen som är lediga är deras sviter. Det är ju också en möjlighet, i och för sig, men det blir inget kul att byta ner sig för de resterande nätterna.
Nu saknas bara bruden som jag ska tillbringa natten i bröllopssviten med. Jag reser för övrigt med vår ambassadör, så jag kanske kan klä upp honom i brudslöja...

5 comments:

The Pale Green Woman said...

Jag hoppas att det är en liten bärbar ambassadör, annars blir det jobbigt för dig när du ska lyfta honom över tröskeln.

beerbelly said...

Hehe tpgw har en poäng. Men bara att ge honom förslaget är stort :).

Lo said...

kan du inte bjuda med din fru?

Cliff Hanger said...

Har de ingen registrerat-partnerskap-svit vid sidan av bröllopssviten?

Shadow said...

Pale Green > Han kan få lyfta mig i stället.

Beerbelly > Jag tror jag håller det för mig själv faktiskt. Dessutom så bor vi på olika hotell.

Lo > Hon har aldrig gillat affärsresor.

Cliff > Tyvärr inte, och vi har ändå inget partnerskap med hotellen i den regionen.