Thursday, October 25, 2007

Mexikaner och tequila

Jag glömde att plåta gårdagens rum och jag skyller på två avgörande faktorer för min glömska – två mexikaner på besök samt tequila.
Mexarna är inte speciellt storvuxna, men djäklar vad de kan dricka alltså!
Efter den inhemska middagen, så gick vi till ett mexikanskt ställe. Där hittade mina klienter en tequila som var mycket sällsynt i deras eget hemland. Självklart beställde vi in en flaska, och sedan en till...och en till. Priset låg inte långt ifrån en Dom Perignon.
Jag minns inte ens hur jag tog mig tillbaka till hotellet.
Vaknade upp i ett ganska dåligt skick. Jag hade lyckats få av mig byxorna, men kavajen och slipsen satt kvar på.
Jag började rota i väskan för att kolla att jag hade alla mina prylar med mig. Ingenting verkade saknas.
I ytterfacket hittade jag kontraktet, underskrivet med två krusiduller av två mycket berusade mexikaner. Kvällen var alltså lyckad, trots att pappret bär en distinkt doft av tequila.
Behöver jag tillägga att jag inte kommer att jobba idag?

No comments: