Tuesday, October 30, 2007

Starka kontraster

Det har minst sagt varit en känslomässigt laddad dag.
AM: Begravning
PM: Födelsedagsfest

Mina ord under begravningsceremonin gick hem och var uppskattade, tror jag, och jag avslutade talet med orden "see you again", helt enligt den inhemska tron.
Efter många klappar på ryggen, både från vänner och okända, åkte jag tillbaka till kontoret. Där hade ett gäng redan på påbörjat kvällens 30-årskalas och det stod pyramider med ölburkar i lunchrummet.
Känslomässigt kastas jag fram och tillbaka, men jag anpassar mig lätt. Det var bara till att korka upp en öl, slänga på ett nytt ansiktsutryck och hitta en ny sinnesstämning.
På festen var det dags att säga några ord igen. Det var betydligt enklare än jämfört med begravningsceremonin.
Många glada ansikten och festlig stämning. En stark kontrast till begravningen. Det ända gemensamma var alla kramar som utbyttes. Det känns som att jag har kramats hela dagen, dock inget som jag har någonting emot.
Nu är jag tillbaka i hemmet. Det känns tomt igen. Dags för lite Purple Rain.

10 comments:

beerbelly said...

Tuff dag! Beklagar sorgen. Ha det så bra det går.

Ms.Take said...

Tänker på dig.
Purple Rain är bra gråtmusik, I know.

londongirl said...

Skönt med kramar. Bra talat eftersom det blev så uppskattat! På begravningar kan det vara så skönt att någon säger de rätta orden.

Shadow said...

Beerbelly > Tack!

Ms.Take > Purple Rain och Calling You (Jevetta Steele – Bagdad cafe) är bra låtar när man känner sig lite blue.

Londongirl > Kramar lämpar sig både i fest och sorg.

Cliff Hanger said...

Det är en sån dag som gör att man känner att man lever, eller hur? Och det är ju bra.

Anette said...

Måste säga I gonna miss you med Darren Hayes också är en bra gråta låt. livet vändningar...positiva som negativa...

la linda said...

det förstår jag att det måste ha varit, beundrar dig dock för din förmåga att klara dem båda. det hade nog inneburit lite väl mycket berg- och dalbana för mig i ärligehtens namn. kram!

Nini said...

Bra avslut på talet, jag gillar det avslutet mer och mer...

Hoppas dock att du slipper hålla ett sånt tal igen på väääääldigt länge, jag önskar bara födelsedagskalas åt dig i framtiden :)

Alley Cat said...

Starka kontraster ja...

Tänker på dig!

linda m said...

tänker på dig, shadow. kram