Thursday, November 08, 2007

Förlora körkortet

Kan förresten meddela att jag har lyckats bli av med mitt körkort.
Dessutom så åkte jag på en böter på runt 14 tusen kronor. Men det är inget mot vad det kommer att kosta för att muta polis, myndigheter och domare för att få tillbaka körkortet igen.
Eller så kanske jag inte borde ha körkort. Eller så kanske jag borde skylla på BMW som bygger bilar som går för snabbt. Och dessutom, så borde jag kanske skylla på vägbyggarna, som medvetet bygger förbjudna högersvängar.
Eller, så kan jag kalla in min chaufför till att jobba fulltid igen, ...vilket faktiskt verkar lösa det mesta.
Domstol den 13 december. Inget bra datum alls. Klantigt!

Kanske är detta min "calling" för att börja studera för mitt flygcertifikat? Jag har skjutit upp det alltför länge redan. Kommer dock att bli problem med att övertyga företaget om jag behöver en parkeringsplats på taket, - en 400 meter lång sådan.

15 comments:

Carina said...

vad i hela varlden?? hur fasligt fort korde du?
Lyckades fa boter pa $800 har pa motorcykel for nagra ar sen, och dom 'impounded' min hoj i 30 dagar.. men dom var snalla nog att inte ta mitt korkort. :)

linda m said...

klart Mr.Shadow skall ha eget flygsert!!

Lo said...

oj, hur kan det kosta så mycket!?

beerbelly said...

Låter dyrt med sånt där. Jag räknar med att bli av med mitt också men hoppas på något lägre böter.

Riktigt cool med flyg cert. Propeller plan först då eller hur funkar det?
Kanske vore lättare med helikopterplatta på jobbet? Vore rätt fräckt med det också.

la linda said...

jag kan bara ställa mig lika undrande som tidigare talare; hur kunde det bli så dyrt..?!!
annars gillar jag visserligen tankn på flygcert :)

The Pale Green Woman said...

helikopterplatta eller ett par schyssta inlines kanske?

Bittan said...

rackarns va dyrt för nåt som är så lätt att göra..om bilen har förutsättningarna.kanske vore läge att se till att chauffören får mer att göra då!!!

londongirl said...

Det är roligt att flyga. Men än så länge har jag inte kommit till det där med att landa.

Anette said...

Ibland kostar det att vara blyfot...flygcert ja absolut och anställ gärna chauffören på heltid igen, tänk på detta med arbetstillfällen. Annars kan jag ställa upp mot rimlig betalning att skjutsa runt på dig :)

Nini said...

Tycker helikopter låter som ett bättre alternativ i Manictown.. Det, och att du i fortsättningen låter chauffören göra sitt jobb ;)

Nini said...

Har ett nytt förslag: En Herrier!
Den perfekta kombinationen av helikopter och flygplan :)

Haddock said...

Flygcert är bra för själen. Rekommenderas verkligen!

Peppe said...

Den 13 december ska du ju vara i Helsingfors på Pappers julfest. Ju.

Cliff Hanger said...

Du som far och flyger så mycket borde självklart ha ett eget flygcert! Och en lång startbana utanför porten där hemma...

Shadow said...

Carina > Jag körde 43 km för fort och gjorde en förbjuden högersväng på det.

Linda M > :)

Lo > Det går på en hel del här borta.

Beerbelly > Japp, man startar från en Cessna.

La Linda > Upp till 30 km, så är det bestämda belopp. Över 30 km, så får domstolen bestämma belopp, och då går de på lön osv.

The Pale Green > Helikoptercertifikat hade in varit dumt alls.

Londongirl > Samma problem här.

Anette > Kanske du kan ta flygcertifikatet åt mig?

Nini > Chauffören ställer tyvärr inte upp när vi ska till IKEA.

Haddock > Jag har alltid misstänkt att det är bra för själen att flyga. LSD har aldrig lockat, så...

Cliff > Det hade varit fint det, men då måste jag ju flytta ut på landet.