Wednesday, November 21, 2007

Jobba övertid

Jag knallar ner till fikarummet och fyller ett stort glas med is. Försiktigt häller jag i en skvätt 18-årig Chivas, som någon klient har lämnat oss i gåva.
Tillbaka i mitt kontor släcker jag lyset och sätter mig tillrätta i min skrivbordsstol. Fötterna åker upp på skrivbordet och jag smuttar på de goda dropparna medan jag tittar ut över den storslagna vyn. Kan inte låta bli att nynna på "Jag trivs bäst i öppna landskap...", trots att den är helt fel.
Ibland är det inte mycket som behövs för att stilla själen. Ibland kan det vara avkopplande att jobba övertid.
-Voila!


8 comments:

danne said...

Fan va coolt. Men har du verkligen is i chivasen?

Ps. Skönt o höra att du inte satt i fängelse som jag först trodde. ;-)

beerbelly said...

Låter verkligen avkopplande. Rejält fin vy med.

la linda said...

skönt att du är tillbaka..!! du ahr liksom fattats i bloggsfären. vn ser helt underbar ut och jag håller absolut med dig. jobba övretid/när inte alla andra jobbar kan vara väldigt skönt och ha sina fördelar.

Anette said...

Youo back in buisness, skönt, du har varit saknad! Övertid ja, bättre det än ordinarie arbetstid. Chivas...ja jag har försökt i många år att lära mig men jag kan inte, gillar det inte alls!

Alley Cat said...

Så ser det aldrig ut när jag jobbar övertid... *avundsjuk*

Bittan said...

skönt att du är tillbaka.varit lite tomt här utan dig. försökt lära mig dricka Chivas...men tyvärr...faktum kvarstår i mina smaklökar..inge gott !!!

Shadow said...

Danne > Fängelse? Ja, det finns nog något att sätta dit mig för om man letar.
Ja, tyvärr, så dricker jag all whisky med is.

Beerbelly > Testa du med, nu när du är i storstaden.

La Linda > Det är faktiskt sällan jag jobbar övertid. Jag bara förkjuter dygnet lite. Startar vid lunch ibland, men visst är det en storslagen vy!

Alley Cat > Du har valt att jobba övertid på fel ställe, tror jag.

Bittan > Chivas är inte min favorit heller. Dricker hellre Johnny Walker 18 år.

beerbelly said...

Hehe jo nästan lika bra utsikt (parkering och tegelvägg) och en kopp rent vidrigt kaffe... Svårt att få riktigt samma avslappnande känsla :).