Monday, November 05, 2007

Längtan

Det är fortfarande varmt i Manictown. Det får vara nog nu!
Jag vill ha kyla. Jag vill ta på mig min skinnrock och min långa mockajacka. Skinnhandskar.
-Snöa! Please.
22 grader och strålande sol. Det ser mörkt ut. Eller ljust. Eller hur man nu vill uttrycka sig.
Jag vill ha variation på vädret. Det har varit på tok för varmt i år. Är fortfarande faktiskt.
I brist på snöoväder, så hade jag varit lika tacksam för en tyfon just nu.
Eller..., kanske inte.
Man kanske skulle ta och sticka ut och segla i stället...
-Ja, jag tror faktiskt att jag ska göra det.


10 comments:

beerbelly said...

Jepp det är skönt med variation. Hade minusgrader påväg till tåget i morse. Just nu kunde jag tänkt mig att byta det mot 22grader sol och segelbåt ...
God vind.

Alley Cat said...

Hmmm, jag kan inte förstå hur någon kan tröttna på sol och värme. Det är bara början på november och jag är redan redo att plocka fram repet pga mörkret och kylan... Hur ska jag ta mig igenom ännu en vinter i helvetesvinterväderlandet Sverige?!?

Njut Mr Shadow! Njut!

Nini said...

Jag secondar Alley Cats förbannelse över helvetesvinterväderlandet Sverige! Det är bara en tidsfråga innan det snöar på riktigt :(

linda m said...

skinnrock?
nåja, kom hit till stockholm. här kan man få frysa om man vill he-he

Lo said...

inte klaga på sån fin väderlek :) jag vill gärna byta med dig!

Bittan said...

Här är det kallt som f..n. känns att snön hänger i luften..Nära nu :)

Anette said...

Jag har snö, har gjort snögubbe och kastat snöboll med (eller rättare sagt på ungarna) och ja det känns underbart, vet vad du menar efter 2 år i Barcelona. Skönt med omväxling, du är välkommen att hälsa på.

Carina said...

ahhhaha, vi har lite halv 'kallt' har i LA idag.. fick tillockmed ha pa mig lite tjockare jacka, hur skont som helst!!!

Shadow said...

Beerbelly > Minusgrader låter exotiskt.

Alley cat > Njöt en stund på havet igår faktiskt.

Nini > När det börjar snöa, så blir jag riktigt avundsjuk.

LindaM > Yes, skinnrock, men ingenting i stil med Matrix.

Lo > Gräset är alltid grönare...

Bittan > Okej, jag kanske inte vill ha kyla, men snö däremot.

Anette > Du förstår vad jag menar.

Carina > Du förstår också vad jag menar.

Nini said...

När det börjar snöa kommer jag gråta :(