Tuesday, November 06, 2007

Otrohet - arbetsskada ?

Var går gränsen för otrohet? Enligt er tjejer alltså? Jag tror att vi har lite olika syn på den frågan.
Det skiljer sig säkerligen från land till land också. I vissa kulturer är otrohet snarare en regel än undantag.

Själv är jag ofta ute på tu man hand med kvinnor som är i branschen. Ibland kan det röra sig om klienter och ibland om personer som vi köper tjänster från.
Handlar det om en manlig klient, så går det bra att ta några öl på puben, men med en kvinnlig motpart så brukar jag försöka anstränga mig och välja mer romantiska ställen.
Ibland fattar man tycke för varandra. Ingenting händer och ingenting bekräftas, men man kan känna en viss dragningskraft. Kvällen avslutas alltid med ett artigt tack från respektive sidor och löfte om vidare kontakter i framtiden. Eventuellt har vi enats om ett kontrakt.
Kvinnorna är vackra, välklädda och utstrålar intelligens, intellekt och feromoner. De är medvetna om deras effekt på det manliga könet. Vissa spelar på det. Vissa gör det inte.
Det skulle vara så otroligt lätt att göra ett snedsteg och halka dit.
Många av mina kollegor har fallit dit.
Alla resor och ensamma hotellrum gör att det är upplagt för snedsteg. Ibland bor man till och med på samma hotell som sina affärsbekanta.
Risken för upptäckt av äkta hälft, är väldigt liten. Ringa. Obefintlig.

Var ute med några kollegor igår när just detta ämne kom upp. De flesta menade att otroheten i sig inte var något att oroa sig över. Tvärtom, så låg oron i att man själv skulle falla pladask och förälska sig i motparten. Nyckeln till att inte bli förälskad skulle vara att undvika kyssar. Bara sex, inga kyssar. Kyssar är farligt. Alla killarna var eniga om detta.
Jag skakade på huvudet och gick för att leta upp min sekreterare som satt längre in i baren med några andra tjejer från kontoret.
De pratade självklart också om det motsatta könet och jag passade på att fråga dem om just otrohet.
De flesta av flickorna är fortfarande unga och utan någon speciell partner, så de kunde inte ge mig något konkret svar, förutom att de skulle skära snoppen av killen om de själva råkade ut för det.
Sekreteraren är däremot trolovad och berättade att hon ibland själv hade befunnit sig i sådana situationer. Hon berättade skrattande att hon gott och väl skulle kunna tänka sig en kväll tillsammans med några av våra klienter. -"Särskilt en viss herre från Italien...", jag visste vem hon syftade på och över min döda kropp!

Kvällen led mot sitt slut och när vi lämnade baren så gick jag ut tillsammans med sekreteraren.
Hon lutar sig mot mig och frågar viskande vilken kvinna det är som är upphovet till mina frågor om otrohet.
-"Ingen", svarar jag. "We were just discussing generally among the guys".
-"Well, the only rule is NO kissing", säger hon plötsligt.
-"What?!", utbrister jag, tagen av hennes ord.
-"It works for me", tillägger hon och jag förvånas över att jag inte känner min sekreterare ett dugg.

Ingen skillnad mellan män och kvinnor alltså! Det är tillfället som gör tjuven, liksom. Eller så är det en åkomma endast bland personer som ständigt reser i affärer.
Därav kanske en annan gyllene regel, -Don't ever bring your business home!

13 comments:

Nini said...

Gränsen för otrohet är när man gör nåt som man inte skulle acceptera att ens partner gjorde. Alltså har det inte med kyssar eller inte kyssar att göra. Att säga så är att lura sig själv...

Jag hade kvar mina älskare i Sthlm när jag var tillsammans med Skånesnubben, enbart för att jag var less på honom och inte iddes göra slut. Hemskt av mig kanske, men jag hade inte dåligt samvete då och har det inte nu heller. Däremot är jag inte ett dugg intresserad av att vara med nån annan än C nu.

Om man väljer att vara otrogen, för det är ett val, så får man stå för det. Sen finns det ju par som tycker att det är ok att leka vid sidan om och då är det ju ett annat läge...

beerbelly said...

Jag kan inte direkt ta ställning till frågan.. hoppas på att bli tvugen till det någon gång. Rent spontant så känns det som att det beror på förhållandet man har och om/hur sårad partnern skulle bli. Alt om man diskuterat det och kommit överens om gränser.

Å said...

Otrohet... Hmmm, jag är nog inte rätt person att svara på den frågan...

Sara said...

Det jag undrar över är hur i hela fridens namn man har sex med någon utan att kyssas? Jag kan för mitt liv inte räkna ut det. Det kommer liksom så naturligt - kyssar, smek, sex. One without the other funkar inte för mig.

la linda said...

jag får nog håll med sara när det gäller sex utan kyssar, förstår inte riktigt heller, men det är väl kanske en vanesak...
och som sagt, vad det gäller gränsen för otrohet så är den verkligen nådd när man gör något man inte vill ens partner gör mot en själv. men gränsen skulle lika gärna kunna vara nådd långt innan. att alltid tänka på, tycka om, känna för någon annan är också otoht. eller åtmisntone brist på trohet...

Nini said...

La Linda, du har helt rätt. Det är helt klart brist på trohet om man konstant tänker på nån annan...

Men sex utan kyssar är väl inget problem? Man kan ju ha så bråttom att just kyssandet inte hinns med? Eller man kanske pussar andra ställen på kroppen än munnen å då är det ju inte kyssar per se.
För dom menade väl bara att man inte ska kyssas vanligt, eller hur Shadow?

la linda said...

aha... ja munnen vore väl inget problem att undvika...

Kristel said...

So.. kissing on the mouth is a
no-no, but kissing anywhere else on the body is fine?
Isn't that something prostitutes do?

Shadow said...

Gänget > Jag tror att mina kollegor syftade på munkyssar, a la french kissing. Men det är kul att höra era åsikter. Jag tror att Å och jag har en del gemensamt...

Kristel said...

Your last response was certainly a no-brainer....

Shadow said...

And why would that be?

Nini said...

Som sagt, man kan väl ha sex utan att kyssas. Jag ser inte det som den stora grejjen.

Det spelar ju liksom ingen roll om man tunghånglar härifrån till evigheten eller om man använder munnen till annat, det är inte det som avgör graden av otrohet.

Ms.Take said...

Otrohet...
Svårt det där. Jag får köra en "what she said" på Å...