Saturday, December 08, 2007

Dom Perignon

Har ett antal nyårsfester att välja på i år. Har lite svårt att bestämma mig och tankarna går till förra årets nyårsfest...

Vi var bjudna till en person med en stor takvåning och en ännu större takterrass. Bara terrassen var på 240 kvm.
Vi kan nog ha varit runt 100 personer på festen. Värdarna bjöd på det mesta, men ville att vi skulle ta med egen champagne för 12-slaget.
Jag tog med det vi hade i kylen hemma – en flaska Veuve-Clicquot. När folk började förbereda sig inför 12-slaget märkte jag att alla (och jag menar alla) hade med sig Dom Perignon. Det var liksom inte läge att korka upp en billig flaska Veuve-Clicquot där. Jag delade min observation och mitt dilemma med Mrs.Shadow, varpå hon sa att hon skulle fixa det.
Hon tog på sig kappan och försvann ner i hissen. 5 minuter senare var hon tillbaka igen med en Dom Perignon Rosé. Med tanke på att klockan var 23:30, så får detta betraktas som trolleri. Jag frågade henne hur sjutton hon hade lyckats få tag på en Dom Perignon med så kort varsel och dessutom en Dom Perignon Rosé?
-"Seven-Eleven", svarade hon, som om det vore världens mest självklara sak.
Only in Manictown..., only in Manictown!

5 comments:

Maria, Barcelona said...

I like.

beerbelly said...

Imponerande!

londongirl said...

Oj! Så stor är inte min takterass.

Peppe said...

Damn. Sjukt imponerande.

Shadow said...

Maria > Me too!

Beerbelly > Absolut!

Londongirl > En takterass är guld värd, oavsett storlek.

Peppe > Japp, tyckte jag med!