Tuesday, December 18, 2007

Julfest och överflöd singeltjejer

Det var julfest i lördags med den svenska kolonin.
Valet för lokal föll av någon anledning på en restaurang utan någon som helst anknytning till Sverige.
Tidigare år har vi haft julfesten på ambassaden och ordnat med catering för maten. Maten är ju nästan det viktigaste och en svensk restaurang har tidigare år stått för maten.
Detta år hölls dock julfesten på en italiensk restaurang. Buffén stod upplagd, men det enda spår jag kunde hitta av svensk julmat var några vissna köttbullar från IKEA, som låg i något som ett fantasifullt sinne kanske skulle kunna klassa som brunsås. Grubblar fortfarande över varför såsen smakade apelsin...
Till råga på allt så serverades det även pizza! Det var så att det gick kalla kårar utefter kroppen.
Stämningen var det dock inget fel på och färgerna gick åtminstone i rött och grönt.
Med en andel på 5 lokala singelflickor per kille, så kan kvällen inte klassas som annat än en succé, åtminstone för det manliga könet.
Jag har aldrig varit känd för att vara smart, så jag tog med mig frun.

Hörs vi inte innan, så får jag passa på att önska er alla en riktigt god jul och hoppas att ni inte äter för mycket julpizza.

12 comments:

Maria, Barcelona said...

Hej killen,

På sportlovet åker vi till Shanghai för att hälsa på några goda vänner.

Undras om det är där du bor...

Önskar dig en god jul härifrån Barcelona.

Kram,
Maria

P.S. Tack för länken i högerspalten :)

.m. said...

I Norge äter 1/3 av befolkningen fryst färdiglagad pizza på julafton...

La Grandiosa.

Lo said...

God jul på dig! hoppas du får äta lite mer riktig julmat på julafton!

Sofia Quant said...

god jul och gott nytt! =D..här hemma blir det ett försök till julbord, tror inte det blir någon pizza i alla fall..

Cliff Hanger said...

För att inte vara smart har det väl gått rätt bra i livet för dig ändå?

God jul!

Tove said...

Merri Kurisumasu!!!

londongirl said...

Ingen pizza här till jul inte. Men en kalkon ska det bli.
Hoppas du får en fin jul med avkoppling och mys!

beerbelly said...

Hade inte haft något problem med maten i det läget ;).
Det samma en riktigt god jul.

Anette said...

God jul på dig, jag ska för första gången på 2 år äta riktig svensk julmat och det ska bli underbart!!

la linda said...

god jul och god fortsättning till dig också. här har jag fortfarande lyckats hålla mig borta från julpizzan och julmaten blev både lyckad och svenskt. ha det bra så hörs vi snart igen!!

Shadow said...

Maria > Shangai? Det är den staden som jag försöker undvika över alla andra städer, men hoppas ni får det trevligt! God jul tillbaks!

.M. > Ja se dessa norrmän...

Lo > God Jul, japp det blev allt ett riktigt julbord ändå.

Sofia > God Jul! Skippa pizzan!

Cliff > Jag har min smarthet i andra ämnen kanske...

Tove > The same to you!

Londongirl > Kalkon låter gott! God jul tillbaka!

Beerbelly > Tack! Underligt att se din kommentar så långt ned i listan...

Anette > Är ganska avis på dig.

La Linda > Detsamma. Gott slut!

adam brown said...

Hi, this is not so related to your page, but it is the site you asked me 1 month ago about the abs diet. I tried it, worked well. Well here is the site