Saturday, December 08, 2007

Årets horoskop för 2008

Årets horoskop för 2008 ser inte alls bra ut.
Det snackas om att byta jobb och flytta till annan geografisk region. "Flytta dit jobbet finns", lyder det goda rådet. Finansiellt, så kommer jag också att få problem. Dåliga affärer och minskad inkomst förutspås. Vidare förtäljer mitt horoskop att familjemedlemmar kommer att bli sjuka och att jag därför måste resa mycket. Resandet påfrestar i sin tur mitt sparkonto och jag kommer att behöva söka finansiellt stöd under andra hälften av året.
På hemmafronten blir det inte mycket bättre. Spänningar inom äktenskapet kan förekomma och horoskopet råder då till professionell rådgivning.
Min egen hälsa ligger också i farozonen.
Vilket skitår jag kommer att få, om man får tro horoskopet! -Jag säger upp mig och byter stjärntecken.
Men jag tror inte på horoskopet. Framför allt en detalj gjorde mig misstänksam. "...you might even get a new sibling". Ett nytt syskon?! Jag är 37 år för sjutton! Mina föräldrar är knappast fruktsamma längre och dessutom så tror jag inte att barn under 10 läser sitt horoskop i en dagstidning.

4 comments:

The Pale Green Woman said...

Underskatta aldrig din far, de kanske har någon ny snygg liten brevbärare ..? ;-)

Jag har brorsbarn som är äldre än jag.

beerbelly said...

Hehe tur att räddning kom där.

Lo said...

vilket stjärntecken är du född i?

Anonymous said...

hej, var hittade du ett års horpskop för 2008? har letat som en galning.