Thursday, December 27, 2007

Sammandrag / summering av 2007

Januari började bra, trots att en betydelsefull man dog. Jag reste på floder med krododiler och bloggade från sandstränder.
Hemma i Manictown hade jag precis inköpt en ny snöskyffel och såg fram emot att få skotta snö. När det fortfarande inte hade snöat en endaste flinga i februari, så gav jag upp och ställde skyffeln i förrådet. Månaden präglades vidare av innebandy, ett brutet revben och en flirt med en bög. Snön kom självklart i mars.
Orkade då inte plocka fram snöskyffeln igen utan sprutade varmvatten i stället. Jag var gräsänkling i några dagar, vilket får ses som en ny erfarenhet. Allt vattensprutande på snön visade sig i el- och vatten-räkningarna i april, och denna månad blev jag även förvånad över min lilla kuk.
I maj var jag på Bahamas för att segla och mingla med vackert folk, som alla var höga på kokain. Bestämde mig snabbt för att det inte var min grej och flydde tillbaka till Manictown igen, där en gråtande sekreterare ville säga upp sig för sin skam över att ha förlorat sitt körkort.
Vi löste situationen och hon tackade mig genom att lägga upp en affärsresa i juni, till Sverige, där jag fick hela 22 timmar till mitt förfogande i Stockholm. Jag hann i alla fall äta en Piggelin.
Min förlorade semester i Sverige tog jag igen i juli, när frun och jag unnade oss några extra dagar på Bali med att surfa.
För att vara riktigt säker på att vara utvilad, så gjorde jag ytterligare en resa till en liten atoll i ett stort hav. Där träffade jag hunden James, som var en tik!?
Dessutom så fann jag en google-sökning på "Motorcykel + Stödhjul", bland mina besöksrapporter.
I augusti reste jag igen till främmande länder med både slott och långa stränder. Jag avslutade resan med att bestämma träff med frugan på en liten oansenlig ö, mitt i ett stort hav, igen.
Väl utvilad kunde jag ta itu med mitt livs största affär i september, den då jag köpte loss min sekreterere från företaget. Hon började sin tjänst med att klaga på min livsstil och jag bestämde mig för gå på diet. Vi gjorde även en gemensam affärsresa.
Min svenska polare kom på besök, så var det inte den bästa månaden att starta diet, och i oktober kunde jag vara besviken över att jag inte hade förlorat ett enda kilo. Dessutom så gick en kär vän bort, men IFK Göteborg vann.
November bjöd på många evenemang.
Min kropp pallade inte längre och en vacker dag föll jag ihop på golvet av utmattning. Trots mitt späckade schema lyckades jag ändå sticka ut och segla. Jag var dessutom tidigt ute och köpte julklappar, men det höll på att sluta i en pinsam situation.
I december fixade frun en långweekend på en detox resort, så att jag skulle kunna rena min kropp med kaffe. Det var en intressant upplevelse.
I samma månad började vår nya hemhjälp jobba hos oss och julen stod för dörren.
Den sista månaden på året har jag bloggat minst av alla tidigare månader. Det kan bara betyda att jag har sansat mig, eller att jag håller på att tröttna. Det får 2008 avgöra.
Gott slut och Gott Nytt everyone! See you on the other side, dit jag beger mig några timmar tidigare än ni andra.

15 comments:

la linda said...

det var en bra sammanfattning men blev det inte lite tokigt med rubriken..? god fortsättning till dig också och jag hoppas du fortsätter blogga även på andra sidan.

beerbelly said...

Bra jobbat både med året bloggen och summeringen :). Ha ett riktigt gott nytt. (Anledningen till att jag låg risigt till med kommentar i förra. Dels var jag tvungen att jobba lite innan jul.. märklig känsla.. dels har jag för mig att jag läste tidigare men glömde kommentera först .. :))

Kristina af Knusselbo said...

Fantastiskt trevlig summering - och det av ett år som inte ens varit ännu! :)

Danuta said...

inte sluta blogga bara! kram o gott nytt ar!

Anonymous said...

oj, det blev fel namn... Lo ska det vara inte danuta :)

Shadow said...

La Linda > Gjorde en liten tjuvstart där.

Beerbelly > Ha det gött!

Kristina > Hehe, har fixat det nu.

Danuta/Lo > Har du några fler identiteter?

Anonymous said...

hihi! kanske det... ;)
/Lo

Nini said...

Riktigt bra sammanfattning!

Gott nytt år och stora kramar :)

londongirl said...

God fortsättnig på 2008! Jag ser av din sammanfattning att jag hängt med här på allt du skrivit.
Så jag hänger gärna med ett år till :-) Ha det gott!

beerbelly said...

God fortsättning på det nya året! Hoppas allt är bra och att du orkar fortsätta blogga.
Ha en bra dag mannen.

Maria, Barcelona said...

Vilken otroligt schysst summering. Bra idé. Måste härma.

Gott Nytt år Mannen.

SixesAndSevens said...

Gott nytt år till dig med, käre shadow!

Alley Cat said...

Ett riktigt gott 2008 önskar jag dig! Ditt 2007 gick verkligen inte av för hackor heller...

Jag ser fram emot att få ta del av ditt fantastiska liv även i fortsättningen!

Stor Nyårskram från Alley Cat

Cliff Hanger said...

Väldigt mycket intressant där. Jag får återkomma till detta inlägg och klicka mer på länkarna (klickade bara på några stycken nu). :-)

Shadow said...

Nini > Detsamma!

Londongirl > Häng på bara!

Beerbelly > Jodå, jag fortsätter allt att blogga.

Maria > Gör så. Vore kul att se en summering hos dig också.

66&77 > Tack, tack!

Alley Cat > Stor kram tillbaka!

Cliff Hanger > Länkarna finns kvar där de är, så ingen brådska.