Tuesday, December 04, 2007

Steve McQueen och cancerbehandling

Det har minst sagt varit en intressant weekend. Mycket avkopplande!
Det snöade dessutom, så mitt humör är på topp just nu.

Jag har ätit och druckit gott, och bara kopplat av. Ändå har jag lyckats nå min uppsatta målvikt. Jag gick ner 3 kg över helgen.
Kaffe-enema var inte alls så farligt som jag trodde. Kroppen sköljs ur och jag känner mig hur ren som helst nu. Lite jobbigt var det dock att processen måste upprepas flera gånger. Men man kan verkligen känna hur man blir ren på insidan. Jag tror dessutom att de hittade en bit julskinka från 1985 i mitt tarmsystem.
Tro det eller ej, men jag kan fortfarande dricka kaffe. Julskinka vet jag däremot inte...
Doktorn, (eller kanske medicinmannen?), som utförde kaffe-ritualen hade en hel del att berätta om processen...

1979 fick Steve McQueen diagnosen lungcancer, förmodligen utlöst av asbestos.
Läkarna i USA kunde inte göra mer än att förlänga hans liv och följande år valde därför Stevie att åka till Mexico för att prova en mycket udda och kontroversiell behandling med coffee-enema.
Han dog.
Läkaren berättade vidare att många av gästerna på detta behandlingshotell också var cancersjuka.
-"So does the coffee-enema actually heal them?", frågade jag honom.
-"Yes, I believe so. They never come back".
Go figure!

Är nu tillbaka i närmaste civilisationen från bergen. En liten by på 1,8 miljoner invånare.
Här stannar vi en natt, innan vi tar flyget tillbaka till Manictown.
Runt hörnet ligger en Starbucks och jag kunde inte motstå frestelsen att ta en kopp kaffe, från rätt håll denna gång.
Jag knallade in och beställde en "dagens kaffe", som visade sig vara Arabian Mocha från Yemen. -"Velly lich taste and velly good for body!", säger den snedögda expediten.
-"I'm supposed to drink it, right?", kan jag inte låta bli att fråga.
-"Yes, of cooorse, what else?", svarar han.
-"If you only knew my friend. If you only knew..."


Dagens rum...

...och dagens utsikt

8 comments:

la linda said...

jag har fått någon att buda mig ett paket gevalias kaffe 8svensk som man är ;) men det ahr jag sparat i säkert förvar till julafton!! ;)

Shadow said...

Du gör rätt i att spara kaffet till julafton. En kaffe-enema på självaste julafton är inte helt fel.

The Pale Green Woman said...

Nog för att jag gillar kaffe väldigt mycket, men jag tror jag vill hälla det i rätt ände ... Vad ska den där mystiska behandlingen ge för effekt på sikt? Förutom att de spolade ut dina tre kilo julskinka då?

Anette said...

Väldigt gott med kaffe, men jag håller mig till löfbergs lila nu när man är tillbaka i sverige menar jag. Men jag väntar på besked och är så nervös så jag ska nog hålla mig borta från kaffet

Sara/Johanna said...

Vi sticker på långsegling om tre månader, funderar allvarligt på att bunkra Zoégas för ett år (ja jag är skåning) Kanske de bjuder på hela alltet om det står Zoégas på storseglet *funderar*

beerbelly said...

Hehe skönt att de inte "sköljde"bort din humor.
Schysst utsikt med.

danne said...

yak. det känns som om det är dags att lägga av med kaffet. ;-)

Shadow said...

The Pale Green > Det hjälper mot cancer... eller inte.

Anette > Good Luck!

Sara/Johanna > Låter hur skönt som helst med långsegling. Om ni seglar runt rätt världsdelar, så borde det finnas gott kaffe i er väg. Har du någon blogg som man kan ta del av?

Beerbelly > Kände mig inte speciellt rolig efteråt dock...

Danne > Nejdå, du behöver inte lägga av. I stället borde du kunna hitta fler användningar för kaffet.