Friday, December 07, 2007

Taggad! - Mina 7 önskningar

Jag tror att Nini tycker illa om mig. Hon taggade mig.
Jag önskade mig, precis som Nini, snö på julafton i Manictown. Men det är fortfarande runt 15 grader, så det vore dumt slösa bort en önskan på snö.
Jag har några andra önskningar i stället.

Mina 7 önskningar:
1. Först och främst så önskar jag mig, och mina närmaste, en god hälsa. Det är inte mycket man göra om man är kass och vissen inte! I samma veva skulle jag dock vilja passa på att önska min närmaste chef en rejäl förkylning och inläggning på sjukhus, i en sisådär 2 månader. Jag har mina skäl.

2. Jag önskar att man inte blev berusad av alkohol. Eftersom jag blir berusad, så kan jag inte dricka så mycket som jag vill av min favoritwhisky. En starkare lever skulle också kunna vara en alternativ önskan.

3. Jag önskar en ny jul-hit. Hur många år i rad måste Mariah Careys – All I want for Christmas... spelas innan någon kan skriva en ny julplåga? F-n, jag är så djäklans trött på den låten! Giv mig en ny hitlåt!

4. Jag önskar att jag vore bättre på att delegera jobb, så att jag får mer tid över till att ta på mig andra jobb, och på så sätt inte ha löst någonting alls...

5. Jag önskar att avståndet mellan Manictown och Sverige kunde krympa. Nu tar det sammanlagt runt 20 timmar, från dörr till dörr. 2:ans spårvagn, ändållplats till ändhållplats, vore ett perfekt avstånd för att känna sig lagom långt ifrån föräldrahemmet.

6. Jag önskar mig en shadow-writer till bloggen, så att jag slapp skriva själv. En shadow-writer alltså. En shadow-... Shadow?! Va' fan!

7. Jag önskar er alla en riktigt god jul!

6 comments:

beerbelly said...

Goda önskningar. Listor ..brr.

El_Pedro said...

jag kan fixa det med spökskrivandet men jag har tyvärr för mycket att göra så bloggen skulle nog dö....

la linda said...

bra önskelista tycker jag. väntar med spänning på att få höra vad tomten verkligen gör åt den där listan... och god jul till dig också!!

Shadow said...

Beerbelly > Men listor är bra när man har bloggtorka...

El Pedro > När du är klar med köket kanske?

La Linda > Tack. Tror du på tomten?

El_Pedro said...

precis, återkommer sent år 2008 :)

beerbelly said...

Helst sant. Min kommentar handlade bara om vad jag tycker att skriva/svara dem. Helt ok läsning oftast.