Tuesday, January 08, 2008

Bunkerslag och kick-off

Dags för årets första resa, inrikes denna gång för att hälsa Gott Nytt till kunder, klienter och leverantörer.
Meningen är att man ska hälsa på varandra och bekräfta att vi kör vidare i år igen. Det tillhör affärsetiken här borta att göra så.
Middagar och golf står på programmet.
Middagarna går an, men golfen hade jag gärna skippat. Har aldrig riktigt förstått mig på spelet. Att dessutom betala runt motsvarande 300 dollar i green fee, för att jaga en liten vit boll i närmare en mil, är något som jag snarare skulle vilja ha betalt för i stället.
Men, men... plikten kallar.

Innan jag åker iväg imorgon bitti, så ska jag på bankett i kväll. Banketten är för närmast sörjande inom branschen och fungerar som en slags kick-off för det nya året.
Jag är inte så vidare förtjust i denna funktion heller, men i takt med att spriten flödar, så kan man ju alltid hoppas på en skandal eller något annat smaskigt att blogga om.
Sanningen är dock att det är plikten som kallar igen.
Morgondagens resa går mot en ö i södra delen av landet. Milslånga sandstränder utlovas, men vi ska som sagt spela golf. Idiotiskt! Kanske kan övertala resten av gänget att vi borde öva bunkerslag på stranden, i shorts och bar överkropp, men det kommer nog inte att hända. Det närmaste vi kommer beachen är förmodligen en drink i strandbaren, alla iförda mörka kostymer och slips, med varsin dokumentportfölj på bardisken.
Att ta med sig fiskespöt är inte ens att tänka på!


Inväntar kvällens bankett på mitt hotellrum, som faktiskt har en fin utsikt

5 comments:

Stefan said...

skojjar du eller. vilken skön utsikt! jag skulle på ett bräde kunna skriva 15 poster bara av insp från denna vy. vem behöver en skandal då liksom

;)

g fortsättning btw

Nini said...

Bankett låter ok, golf låter trist. Föreslå whiskey-golf ;)

Du är utmanad fressten!

beerbelly said...

Låter lite drygt med mörkkostym i strandbaren..
Golf är kul men en drink på stranden roligare..
Ha det så bra det går. Det här blir ett bra år. Det är möjligt att det blir riktigt roligt!

Shadow said...

Stefan > Detsamma – God fortsättning! Jag har sett vyn i fråga allför många gånger, så den inspirerar inte längre.

Nini > Antar utmaningen när jag är tillbaka igen.

Beerbelly > Härligt positiv du låter i år! Vi får ta en drink tillsammans någon gång!

beerbelly said...

Tackar. Gärna det!