Thursday, January 17, 2008

Deodorant och tåg som går i tid.

Jag hinner inte skriva någonting vettigt idag.
Anledningen är att jag måste iväg, för att titta på fyra väggar i ett ensamt hotellrum igen.
Jag som hade tänkt att resa mindre i år, än förra året. Januari har hittills inte varit någon bra start för att nå det målet. Det finns risk för att bloggen snart enbart kommer att behandla dagens rum och dagens utsikt...
Jag tog min övernattningsväska som jag har stående på kontoret och upptäckte att där saknades roll-on. -"Ta min", sa sekreteraren och slängde i en flaska i mitt bagage.
Jag sitter nu i taxin och stirrar på en flaska Nini Ricci – Love in Paris Deodorant. Det är inte ens en roll-on.

Jag är redan sen. Vad är sannolikheten för att tåget också ska vara försenat?
-Noll, zip, nil, zero! Det händer aldrig i Manictown. Djäkla tågbolag som aldrig kan vara sena alltså! Dagens i-landsproblem...

5 comments:

beerbelly said...

Hehe lutar åt att det är bättre att köpa en deo på någon flygplats?
Lycka till med blogg,jobb och inte minst tåg!

Nini said...

Äh du är så manlig så du kan dofta lite hallon ;)

Cliff Hanger said...

Så länge du inte tänker ha närkontakt med någon lär nog ingen märka att du luktar kvinna.

Lo said...

haha! din sekreterare är lika suverän som vanligt :)

Shadow said...

Beerbelly > Seven Eleven hade vad jag behövde.

Nini > Är det hallon den luktar? Kunde inte sätta fingret på det.

Cliff Hanger > Men risken finns ju alltid att klienterna tror att man är bög.

Lo > Hon tänker inte alltid hela tanken ut.