Monday, January 07, 2008

Efterlysning - Saknad vän

-Äntligen!
Var har du varit någonstans? Du har varit saknad.
Jag har varit ledig i en hel vecka och behövde dig som mest då. Men du fanns inte tillgänglig.
Djävla dålig stil tycker jag! Svikare!
Du har en symbolisk mening första dagen på året. Det var då som du borde ha ställt upp, men icke. Du var på plats påstår du, men jag såg dig då inte. Du kunde allt ha gjort en kraftansträngning och kommit fram, trots att det var svårt och mycket som blockerade dig.
Idag börjar jag jobba igen och självklart väljer du då att visa dig. -Solsken! Du gör ändå den första dagen lite lättare att ta sig igenom. Tack, du efterlängtade sol!

4 comments:

beerbelly said...

Sol ja.. tur att det här är det bästa året i mitt liv hittills, annars hade jag nästan deppat... eller kanske tur att du berättar att den finns kvar någonstans :-)
Ha en bra första dag på jobbet!

Shadow said...

Tackar! Detsamma!

GlobalNomad said...

Kul & intressant blogg!

Hittade hit av en slump och läst igenom lite. Bra idé med "dagens hotellbild" förresten.

GlobalNomad

Shadow said...

Globalnomad > Kul att du hittade hit! Det blir många fler "dagens rum"-bilder i år också.