Tuesday, January 22, 2008

Finding Nemo

Fiske står på schemat imorgon. Det var länge sedan senast.
Man vet aldrig vad man får på kroken här. Proffsen kan förmodligen ställa in sig på att bara fånga en viss sort, men jag får allt möjligt på min krok, skräpfisk inkluderad. Gott&Blandat, så att säga.
De flesta fiskar ser ut som akvariefiskar, färgglada disko-firrar, som inte lockar aptiten något vidare. Kanske något för sekreterarens katt att mumsa på?

Beerbelly påminde mig om att ta med mig öl. Jag har dock aldrig öl med mig när jag är ute och fiskar. Här är det varm sprit på termos som gäller, gärna ihop med lite torkad bläckfisk. Fan, det verkar som jag bara tar åt mig de skumma sidorna av kulturen här.

Nu håller vi tummarna för lite matnyttig fisk imorgon, men när jag tänker efter så får jag nästan alltid uteslutande disko-firrar.
Nemo och Dory ligger risigt till.

6 comments:

beerbelly said...

Varm sprit.. eew låter inte som riktig fiske. Öl och dynamit är grejen :-). Låter roligare med variation på fisken förstås. Dessutom kan du väl fylla på akvariet gratis då?

The Pale Green Woman said...

Varm sprit och bläckfisk ..? Och du undrar varför du hamnar på sjukan med dropp ..?

K E I said...

Ovanstående har uppenbarligen inte druckit fariseeer kaffe eller svenne-drinken "Irish" coffee...? ;)

Fast å andra sidan är det väl inte det du ska ha med dig?
:)

The Pale Green Woman said...

Kei, jag vet inte om irish coffee är bra till bläckfisk heller ... ;-)

Shadow said...

Beerbelly > Elektricitet är en annan metod som jag skulle vilja pröva. Tyvärr har jag inget akvarium längre.

Pale Green Woman > Hehe, och läkaren kunde inte ens sätta fingret på orsaken.

Kei > Irish coffee tål att tänkas på.

Pale Green > Inget funkar bra till torkad bläckfisk.

Anonymous said...

re-election in the US SenateOn Wednesday sale of paper will be increase hugely [url=http://www.louboutinb.com/]christian louboutin outlet[/url]price of materials Will raise prices your usage is being tracked Mysterious [url=http://www.louboutinb.com/]christian louboutin sale[/url]the audience with the purpose of weekend is Energy Rating and the Elemental Provisions [url=http://www.louboutinb.com/]christian louboutin shoes[/url]still have a week to go on your trip and a protective mat to protect the car seats Both http://www.louboutinb.com[/url] including the Pirates Island waterpark Red nasalesLe se compose d'lments de la nature