Monday, January 21, 2008

Fiske och otrogen fru ?

Det är otroligt stressigt på jobbet just nu.
Sekreteraren är sjuk och jag måste jobba för två, men i stället sitter jag här och bloggar.
När det är som allra stressigast, löser jag det på det enda sätt jag vet, genom att planera en fisketur mitt i veckan. En rutin som är väl beprövad av min käre far och som enligt honom löser det mesta. Pappa har alltid rätt, så på onsdag pyser jag ut till havet.
Jag borde egentligen ha planerat fiskeriet till helgen, men då ska jag resa igen, så den enda dag som jag tid på, är just onsdag.
Det är dessutom den enda dag som polaren också kan följa med. Hans fru tillåter inte honom att fiska under helger. -Skilj dig!, har jag sagt till honom, men tydligen har frun sidor som väger tyngre än fiske. 175 cm och en kropp som Salma Hayek kan vara orsaken. Han är bara 174 cm. "If she really loves you, she wouldn't wear heels at parties", är dock min uppfattning. Hon är bara ute efter hans pengar (vilken kliché!).
De köpte nyligen ett hus i Connecticut och hans fru har tagit på sig uppdraget att anlita folk för att renovera, samt inreda, helt efter hennes egen smak. Hon reser dit var och varannan vecka. Det är hennes investering inför den dag hon kommer att skrika, -"Ge mig hälften!"
I nuläget planerar de att flytta dit någon gång under nästa år, men det knakar rejält i fogarna och risken för att han får all tid i världen till att fiska, är ganska stor.
Jag har gett honom ett visitkort till en detektiv som kan avslöja vad frun har för sig då han inte är hemma och på så vis undvika att bli av med hälften vid en eventuell skilsmässa. Men han är för rädd för att veta verkligheten. Korkat, eftersom de flesta i hans omgivning redan vet, eller anar. Till och med jag har ju satt på hans fru! -Nej, skämt åsido, vi ska i alla fall iväg och fiska.
Han ringde för någon timme sedan och sa att kusten var klar, men att han måste vara hemma igen vid 8-tiden, för att natta barnen.
-"Does she really miss you that much?", frågade jag honom.
-"No, but she has to go to a party".
Go figure!

6 comments:

beerbelly said...

Verkar trist för polaren. Eller .. trist situation just nu. Kan inte alltid ha varit trist med en Salma Hayek hemma.
Kul med fiske. Merlin/öl :-)
Ha det gött!

K E I said...

Detektiv?! Hu...

Nu måste jag börja dra ner persiennerna när jag går här hemma och såsar.

Tänk om min sambo tror att jag har en affär, lejer en detektiv - och sen visar det sig att jag bara är hemma och bloggar?

Vad besviken han skulle bli!

Shadow said...

Beerbelly > Hon är väldigt vacker faktiskt, men hon vinner inte över fiske. Öl lär det bli, men vi fiskar från land, så någon Merlin kan vi nog utesluta.

Kei > Om du ser ut som på bilden, så skulle jag ständigt vara orolig. Han skulle nog inte alls bli besviken. Han skulle dra en lättnadens suck.

beerbelly said...

Ah ännu bättre. Farligt med öl och båt. Lättare att grilla på land med :-). En stor stek kanske.. snart onödigt med frysboxen.

Shadow said...

Frysen ska fyllas upp med fisk, så den kommer nog till användning. Höga förväntningar kanske...?

beerbelly said...

Nja det beror väl lite på vad som prioriteras. Öl/grill vs fiske. Samt inte minst vad du vill köpa ;)