Saturday, January 05, 2008

Kidnappad gäst

Vi har en gäst hemma hos oss nu.
Hon är rumskamrat med en av min frus väninnor.
Hon kom den 30:e december och stannar tills på måndag, så vi har firat nyår ihop.
Hon är otroligt lat och tycker mest om att sova.
Det är okej att ha gäster som vet sin plats, men hon gick för långt när hon helt nonchalant tog min plats framför TVn.
Det värsta är att hon har ett sådant lynnigt sinne. Man vet aldrig hennes sinnesstämning. Ibland försvinner hon in på ett rum i flera timmar, utan att säga någonting.
Plötsligt, så kan man springa på henne i köket, där hon smyger runt kylskåpet i jakt på lite godis.
De senaste dagarna har hon dock blivit mer social och numera kan jag inte sätta mig framför TVn utan att hon kommer och sätter sig bredvid mig i soffan. Jag brukar lägga min arm runt henne och röra vid henne. Vi passar på när frun inte är i rummet, för hon blir så lätt svartsjuk.
Jag trodde först att jag inte skulle uppskatta vår gäst, men jag vet nu att jag kommer att sakna henne då hon blir upphämtad igen på måndag.
Jag har informerat min frus väninna att om hon vill ha tillbaka henne, så får hon allt hosta upp en lösensumma på några miljoner.
Hon har fram tills imorgon för att bestämma sig, eller så stannar kattskrället med mig!

13 comments:

beerbelly said...

Hehehe ibland är det svårt att veta vart katten slutar och kvinnan börjar ;-).
Verkar lukrativt med katt passning också..
Ha en superbra helg!

Shadow said...

Beerbelly > Jag räknade kallt med att du skulle bli först att kommentera i år. Tack!

beerbelly said...

:-) Så lite så.
Ha en god fortsättning mannen. Bästa året hitills ska det bli!

Shadow said...

Det säger jag varje år och på något sätt så blir alltid det nya året bättre än det gamla.

londongirl said...

Inget hem utan katt! :)

Dags att skaffa katt nu?

El_Pedro said...

hehehe känner igen det där.

fast våran katt är superspeciell och man får gosa begränsat innan hon vevar till mig. En antastsäker katt helt enkelt :)

The Pale Green Woman said...

WTF?! Har det här blivit en kattblogg nu? ;-)

Bittan said...

jag har varit kattvakt nu till två kattskrällen och lyckats med konststycket att slarva bort den ena(efter jakt på över en tim låg hon i lådan) och den andra kattens morrhår är misstänkt korta efter en titt på mina ljus!men goa är dom!

Shadow said...

Londongirl > Nejdå, men en hund kanske.

El Pedro > De är ganska roliga faktiskt.

Pale Green Woman > Inte en chans.

Bittan > Hoppas inte ägaren märker att morrhåren är väck.

barb michelen said...

Hello I just entered before I have to leave to the airport, it's been very nice to meet you, if you want here is the site I told you about where I type some stuff and make good money (I work from home): here it is

Nini said...

Hahaha roligaste spamkommen där *pekar uppåt*

Vi brukar försöka gömma vår sommarkatt när ägarna kommer för att hämta honom för att han är så gudomligt charmig. Fast 2 timmar efter att han är borta och vi börjar andas normalt igen så är det rätt skönt :)

MrGadget said...

Hundar har ägare, katter har tjänstefolk...

Men jag kan inte vara utan min Ocicat eller min gatukorsning. Att komma hem och bli överöst med kärlek bara för att man finns är rätt mysigt. Spinnandet och upptågen likaså.

Ett hem blir inte komplett utan katt...

Shadow said...

Barb Michelen (spammer) > Jag trodde först att det var någon jag hade mött på någon flygplats...

Nini > Höll nästan på att klicka på spammen.
Katter är roliga djur, men det ska bli ganska skönt att bli av med henne i morgon faktiskt. Passar mig bäst att “låna” en katt lite då och då i stället.

Mr. Gadget > Så sant! Och med tanke på alla katt-videos som finns på Youtube, så är det ganska underhållande djur.
I dessa krokar lyder uttrycket: Ett hem blir inte komplett utan kackerlackor.