Monday, January 07, 2008

Kvinnans orgasm

-What's an orgasm, mom?
-I don't know, dear... ask your father.

Nu är det inte riktigt som så att jag sitter på kontoret och tänker på sex jämt och ständigt, men ett av företagen jag jobbar för har även intressen i läkemedelsindustrin och jag får med jämna mellanrum olika medicinska rapporter på mitt skrivbord.
Idag fångade en rapport mitt intresse och jag tänkte dela med mig här.

Jag hoppar över all medicinsk jargong och går direkt till den roliga delen där de redovisar en undersökning om orgasmer hos män och kvinnor.
Som vi redan vet, så tappar män intresset för sex strax efter sin egen klimax. För kvinnor tar det däremot längre tid att "komma ner" igen efter klimax.
Enligt rapporten, så går det inte att mäta effekten av orgasm hos kvinnor och män, men faktum är att kvinnans orgasm är mycket mer "pleasurable" än männens.
Hjärnvågor som heter Theta-waves, uppför sig annorlunda under klimax hos män och kvinnor. Hos kvinnor sprider sig dessa Theta-waves över hela hjärnan vid klimax, men samma hjärnvågor berör bara en tiondel av hjärnan hos männen.
Detta faktum får ju självklart oss män att bli lite upprörda och avundsjuka. -Vi vill också känna på en sådan orgasm!
Tyvärr är det inte möjligt, fortsätter rapporten att förtälja. Om en man skulle uppleva samma orgasm som kvinnor, så skulle dessa hjärnvågor, Theta-waves, chocka våra små manliga hjärnor till den grad att vi skulle dö på kuppen.
Inte nog med att vi män inte kan föda barn, utan vi kan inte ens njuta av processen på lika villkor.
Med livet som insats låter dock inte så kul, men hade jag haft begränsad livstid kvar och fått en sista önskan, så vet jag vad jag hade önskat mig – en kvinnlig orgasm!

Vill passa på och tillägga att detta inlägg inte har något som helst att göra med tidigare inlägg om älskarinnor...

9 comments:

beerbelly said...

Hehehe ja det som sista önskan var nyskapande.
Tror jag nöjer mig med min hårt kontrollerade 10%-iga. Bara att lyckönska kvinnorna till de även orgasmar perfekt.

Maria, Barcelona said...

Ja, vem behöver jämställdhet på alla fronter?

Nini said...

Nåt ska väl vi kvinnor få för att vi bär och föder barnen? :)

Lo said...

haha! jo, bra har man det som kvinna

Cliff Hanger said...

Djupt orättvist. Å andra sidan är jag, till skillnad mot dig, vädligt glad över att vi män slipper föda barn. Sambon är gravid nu och det är inte bara en picknick...

Shadow said...

Beerbelly > Hårt kontrollerade?

Maria > Ni är värda en 100% orgasm.

Nini > Okej, då.

Lo > Ibland blir jag avundsjuk på er.

Cliff Hanger > Så roligt! Jag vet vad ni går igenom just nu. Lycka till!

beerbelly said...

Tantrasex ;-) .. eller så har jag ett grymt behov av kontroll..

Shadow said...

Hehe :)

C said...

Även 100% ger vissa oönskade effekter... efter en vansinnig natt, så är det värre än alla bakfyllor ihop.. fast det är värt det ;)