Tuesday, January 22, 2008

Min gamla arbetsplats

Rånare har tydligen slagit till mot Huvudpostterminalen på Kruthusgatan, stuckit bilar i brand och dessutom lämnat en massa bomber efter sig.
Bomberna har placerats för att stoppa polisen samt att skapa största möjliga förvirring. Ett riktigt Hollywood-rån, skulle jag vilja påstå.
Men frågan är varför de gör sig så mycket jobb för att råna postterminalen?
Där extraknäckte jag en gång i tiden och så vitt jag vet så finns där inget av värde förutom outdelad post.
De kanske inte kunde vänta på att få Ellos-katalogen i sin brevlåda.

4 comments:

beerbelly said...

Kanske var övernitiska brevbärare som inte fått så mycket post de ville/behövde på sistone..
Ellos :-)
Ha en bra dag eller natt är det väl mer nu..

K E I said...

Men VET DU hur kul det är att titta i Elloskatalogen?!?

Och VET DU hur många mormorar (hoppas inte Å läser här) som skickar hundralappar (eller kanske mest tjugolappar, "gör inte av med allt på en gång") till sina barnbarn?!

SixesAndSevens said...

Ett jävla sätt, jag törs ju inte gå ut på promenad!! (gött!) :)

Lär väl vara några Bandidosdrägg.

Shadow said...

Beerbelly > Läste idag att det faktiskt var just brev som de var ute efter... Narkotika?

Kei > Finns Elloskatalogen kvar ännu?
Jo, jag kan tänka mig att det finns en del kontanter i posten, men hur många 1000 kilo post måste de släpa med sig för att få ihop med nog till att köpa sig en joint?

6&7 > Var försiktig så att du inte punkterar skorna när du promenerar.