Wednesday, January 09, 2008

Noll bloggmaterial och inget handtag

Gårdagens bankett gav noll i bloggmaterial.
Det var en ganska stel tillställning och höjdpunkten var värdinnorna, som vandrade runt mellan borden i sina vietnamesiska dressar.
Efter att ha druckit skumpa, ätit buffémat och hälsat på eliten, så drog jag mig tillbaka till mitt hotellrum. Klockan var bara strax efter nio, så jag gjorde en avstickare till hotellets bar. Flera personer från banketten hade också sökt upp samma bar och efterfesten var i full gång.
Många frågade var min sekreterare befann sig någonstans. Hon är omåttligt populär även i dessa kretsar. Jag förklarade att jag var ensam. Börjar bli farligt det här, när de tar för givet att vi alltid är tillsammans. Dags att börja se över våra rutiner, tror jag.
En äldre herre, som vi alla vet har en intim relation med sin sekreterare, frågade mig hur jag lyckas hålla mina händer i styr när vi reser tillsammans?
-"Well, to begin with, you should try sleeping in separate rooms", svarade jag.
Han skrockade och sa att deras budget är begränsad till endast ett rum, -"The company doesn't allow us to reserve two rooms".
-"But you are the owner of the company, right?", frågade jag.
-"Exactly!", svarade han med ett flin.

Jag slank iväg upp på mitt rum vid 11-tiden, borstade tänderna och njöt av att sova i en av hotellets sköna Simmons-sängar.

I morse tog jag flyget mot sydligare breddgrader. Hotellet ligger naturskönt vid stranden, men mitt rum ligger på en låg våning, så det enda jag ser är palmer.
Efter en kort konferens, sitter jag nu på mitt hotellrum med en öl i handen...och tittar på palmblad. Golf i morgon, men först en middag med klienter i kväll.
Någon har redan kollat upp var det lokala horhuset ligger, så jag misstänker att det blir en tidig kväll för mig, eftersom de flesta förväntas dra dit efter middagen.
Min caddiebag hade redan levererats till mitt rum när jag anlände. Jag skickade den separat, direkt till hotellet.

Det var nog ett halvår sedan jag sist höll i en av mina klubbor, så jag kunde inte motstå frestelsen att lyfta ur en järn-sjua och greppa skaftet. Jag viftade lite lätt med den över golvet, i en så kallad image-training, och lyfte sedan klubban i position för baksving. -Crash!, hör jag då och klubban gör ett tvärt stopp mitt i baksvingen. Jag vänder mig om och ser att jag har slagit av handtaget på den ena garderoben. -Aj då!
Det är ett sådant där skruvhandtag och jag kan inte få upp garderobsdörren utan det. Alla mina kläder ligger i garderoben. Just my luck...!
Jag ska gå ned till receptionen och erkänna min vandalism, så fort jag har kommit på en lämplig ursäkt för hur det hände.


Dagens rum...


...och dagens utsikt.

5 comments:

beerbelly said...

Hahaha så osnyggt men ändå roligt.
"-"But you are the owner of the company, right?", frågade jag.
-"Exactly!", svarade han med ett flin."

Ang handtaget.
Det är väl bara att säga att du tränat lite mycket innan jul och underskattade hur stark du blivit?

Låter inte som det går någon nöd pådig än heller ;-).

Ha en riktigt bra dag. Vinn i golfen om det är bra för affärerna..annars packa kylväska med kalla öl!

Nini said...

Moahahahaha du har precis lyckats med att göra en "Nini"!

Jag är stolt över dig :)

Lo said...

stackars sekreterae, hans alltå

Sofia Quant said...

haha..handtaget asså, vad blev det för ursäkt? :)

Shadow said...

Beerbelly > I verkligheten så bör jag förlora golfen om det ska vara bra för affärerna. Att förlora är inte som jag behöver anstränga mig för heller, det kommer helt naturligt för mig.

Nini > Haha, yes, jag gjorde nog en Nini där!

Lo > Hon kan sluta när hon vill, det är hennes val att stanna med honom.

Sofia > Jag sa att jag råkade köra resväskan i handtaget, så att det lossnade.