Thursday, January 24, 2008

Resor och nyheter

Följande helg blir ytterligare en helg som jag måste tillbringa långt bort ifrån min frus varma barm.
Jag åker imorgon fredag och är tillbaka på söndag igen.
Januari kommer nog att bli nytt rekord för mig, vad gäller sumpade helger. Det är tur att jag har en förstående fru. Jag får ta igen det i februari i stället. Det är ju skottår, så jag får en hel dag extra till återställa ordningen.

Dagens nyhet:
Sekreteraren har brutit upp med sin kille som hon var trolovad med. Mer om detta vid ett senare tillfälle.
-"Did HE find someone else or did YOU find someone else?", frågade jag henne.
-"Yes", svarade hon.
-"What? Both of you?!"
-"Yes".

Ungdomar alltså!

11 comments:

Å said...

Who doesn't? ;)

danne said...

Fan, shadow, din blogg börjar bli rena såpan! Jag frågar mig varje morgon om du och sekreteraren någonsin kommer att få ihop det. Det är lite louis & clark över hela grejen. :-) Förvisso är säkert din fruga bäst i världen, men vem har sagt att livet ska vara perfekt? ;-)

Shadow said...

Å > Var det samma för dig?

Danne > Hehe, det finns inte en chans i världen att jag och sekreteraren skulle starta något utanför vårt professionella samarbete, så du kan med ro ägna dig åt andra frågor på morgonen :)
Det har inget med frugan att göra heller.

beerbelly said...

Hehe hon är för skön verkligen. Får hetsa henne att köra en egen blogg?

Peppe said...

Jag sitter som klistrad vid skärmen. Kan kanske du be sekreteraren bli din gästbloggare?

Lo said...

jag tror hon är kär i dig faktiskt...

Shadow said...

Beerbelly > Hon har en blogg, men hon kör på det inhemska språket, så det skulle bli svårt att läsa för er.

Peppe > Kan kanske be henne att återge storyn om varför hon har brytit förlovningen.

Lo > Nejdå, ingen risk. Hon respekterar mig nog för det jag har gjort för henne, men det finns inte ett uns kärlek med i bilden. Jag återger ju bara de roliga sakerna i bloggen, så det är kanske därför ni får den bilden av henne.

beerbelly said...

Aha det går inte att smickra fram så hon skriver engelsk med?
Hoppas du har en bra resa.

K E I said...

Men neeej, du som hade godkänt honom och planerat att anställa honom och allt!

Lova att berätta vad som står på! bara sekreteraren är nöjd, så är jag nöjd, men man vill ju gärna veta...

Trevlig resa.

Ms.Take said...

Fast du lär väl vara nöjd, med rätta - nu behöver du inte bli av med din sekreterare :O

Shadow said...

Beerbelly > Så ambitiös är hon inte.

Kei > Drama-queen?

Ms.Take > Jodå, jag är nöjd nu när faran är avstyrd.