Friday, January 11, 2008

Tecknade figurer vs. riktiga kändisar

Vi har en tjej på kontoret som alltid himlar med ögonen varje gång hon möter mig i korridoren eller någon annanstans på kontoret.
Hennes försök till närmanden är så påtagliga att hela kontoret känner till dem. Hon är gift, men hon verkar inte bry sig.
Hon frågar ofta, helt öppet framför andra personer, om jag har lust att hänga med ut efter jobbet. Hon rör alltid vid mig när vi pratar med varandra. Hon skickar dessutom regelbundet internmail och undrar om jag vill följa med på resor, diverse sportevenemang och konserter.
På firmafester och konferenser, så kan jag inte undgå henne och vi har festat tillsammans med andra personer på kontoret några gånger. Men jag har aldrig varit ute med henne på tu man hand. Jag avböjer alltid hennes närmanden, eftersom jag genom min sekreterare vet att hon helst av allt skulle vilja slita kläderna av mig.
Jag kom på min sekreterare med att sitta och skratta högt en gång, och när jag frågade henne om varför hon skrattade, så berättade hon att tjejen hade jämfört mig med Johnny Depp och Orlando Bloom. Sekreteraren skrattade så att hon var tårögd.
Jag tyckte inte att det var lika roligt..., men jag vet att sekreteraren avgudar Johnny Depp och hon ser ingen som helst likhet mellan oss.
-"Sorry about that", sa hon och torkade tårarna. -"It's just that you and Johnny Depp are..." Hon kunde inte hålla sig, utan bröt ut i ett gapskratt igen.

Idag kom sekreteraren in på mitt kontor och sa att jag bör vara försiktig med min beundrarinna. Jag frågade självklart varför, men hon svarade bara "You'll find out soon enough" och försvann ut genom dörren igen.
Några timmar senare möter jag tjejen i lunchrummet. Hon kommer fram och flaxar sina ögonfransar framför mig samtidigt som hon föreslår en middag.
-Sorry, I can't, svarar jag.
-"I just got my divorce", säger hon då med rådjursögon.
Jag höll på att sätta kaffet i halsen. Det var detta som sekreteraren syftade på. Hon är fri nu och jaktsäsongen har börjat.
Livsfarligt, men jag kände mig smickrad och sa, -"I heard you compared me to Johnny Depp. Thanks for that!"
-"You are so much better than Johnny Depp", svarade hon och himlade med ögonen så att hon nästan kunde se insidan av sin egen skalle. Hon såg ut att kyssa sin kaffekopp när hon drack. -Urgh!
-"Gotta go!", sa jag och skyndade tillbaka till mitt rum.
Jag gick förbi sekreterarens skrivbord och kunde inte låta bli att påpeka för henne att tjejen tyckte att jag var många gånger stiligare än Johnny Depp. -Så det så!
Jag fick en skrattsalva och sprutande tårar som svar.

Ikväll ska jag ut och äta middag med sekreteraren i stället.
Hon stack in huvudet för stund sedan och frågade om jag hade några planer för kvällen. Det är ju ändå fredag.
-"Nej, jag har inga planer", svarade jag.
Hon stod vid dörrkanten och försökte se sexig ut. Hon visade mycket axlar, putade med rumpan och flaxade med ögonfransarna. Hon fuktade sina läppar och drog en hand genom sitt hårsvall och skakade på det.
Hon kan vara ganska rolig min sekreterare, så jag lutade mig tillbaka i min skrivbordsstol, korsade armarna över bröstet och undrade vart detta lilla spex skulle leda?
Hon drog sitt högklackade ben upp och ned utefter min dörrpost, i en sensuell gest, och sa med sexig röst, -"Would you like to go out for some dinner... Johnny?"
-"Very funny!" Jag kastade iväg ett block med post-it efter henne. Hon fångade det i luften och skrattade.
-"Consider it a date...Betty...Boop", svarade jag.
...och där kom mina post-it flygande tillbaka!

8 comments:

beerbelly said...

Man fattar att hon är eftertraktad sekreteraren. Alltid roliga historier med henne med.
Verkar onekligen lite småsugen din kollega med :-D. Får försöka skoja bort det kanske.. eller flytta hem till Sverige =)
Hopas det blir en kul middag.

Lo said...

herre gud, om du har likheter med Johnny så måste vi ses du o jag :)

Kristel said...

Johnny Depp? Orlando Bloom?
Little boy toys, no way!
Give me a man with physical and mental strength, quiet intensity
and smoldering eyes and I melt...

Seriously though, watch out for that kind of woman, a real tease who will slap you with a sexual harrassment lawsuit if she gets a chance.
My field.. want my card? You'd need it if you lived here..

K E I said...

Ameh! Klart att hon kastade tillbaks post it-blocket! Du skulle sagt Jessica Rabbit, ju. Annars finns det ju en uppsjö med manga-porrisar att hämta inspiration ifrån...

Nini said...

Hehe ja jag hade kastat tillbaks post-iten! Betty Boop? Stort huvud, stora ögon och en pyttekropp? Nej tack...

Shadow said...

Beerbelly > Kan jag skicka över kollegan med DHL till dig?

Lo > Inga likheter alls. Lita på min sekreterare.

Kristel > Hehe, sure please send me your card. Are you a lawyer?

Kei > Jo, men jag ville ju inte smickra henne. Jessica Rabbit är förresten en klar favorit.

Nini > Nej, hon uppskattade det inte heller.

beerbelly said...

Gör gärna det! Bra om hon tror att alla ser ut som johnny depp bara oavsett hur de verkligen ser ut. Risk att hon blir något besviken annars.
Då är hon iofs redan här..
Så jepp det går bra som sagt :-)

Kristel said...

Yes, I'm a lawyer.